Alla inlägg den 22 september 2012

Av Paola Loderini - 22 september 2012 18:51

Jaha... De lär inte bli femtioelva filmer till om vampyrerna då skådespelerskan råkade flörta ganska kraftigt med regissören Rupert Sanders.... hm...Jag ska i alla fall se Snövit, som är aktuell nu, men enligt rykten ska hon efter detta snedsteg inte få lov att spela Snövit mer än en gång... Vem som är den vackra i uppföljaren vet man väl inte än... Inte jag i alla fall. Jag tycker trots allt  att hon är fantastiskt vacker!


  Den vackra damen hade något annat i tankarna än sin sambo...


 

....är väl ändå ett par vi kommer att minnas som stiligt...


 

Nja... inte direkt vad vi önskade... men men....





Av Paola Loderini - 22 september 2012 16:36

Vårt arbetslag fick äran att bli bjudna till Fredriks och Maries torp, som jag blev kär i så fort jag satta foten innanför dörren. Vi lagade mat och hade det himla trevligt. Alessandro serverade drinkar (lite för många) som var självlysande! Mina bilder har försvunnit från mobilen så jag saknar bild på Alessandro och Fredrik. Någon i laget kanske kan mejla lite foton från kvällen till mig så jag kan slänga upp dom här... så ni känner er delaktiga:)


Vilken fest!  


Evelina hade värsta halsflussen!! 


   

Av Paola Loderini - 22 september 2012 16:33

  Killen i mitt liv. Älskar dig!

Av Paola Loderini - 22 september 2012 16:31

 

Av Paola Loderini - 22 september 2012 16:04


1. Du får sova hela vintern. Du gör absolut ingneting i 6 månader.


2. Innan du ska sova, måste du äta dig riktigt fet.

I princip så mycket att du rullar.


3. Innan sömnen föder du 2 barn (som är lika stora som en valnöt)

När du vaknar är de halvvuxna, mjuka och väldans söta.


4. Alla vet att du menar allvar. Du slår ned alla som bråkar med dig.

Räcker i stort sätt med ett slag. Ungarna bråkar aldrig, de vågar inte.


5. Om du är en björn förväntar sig din make att du morrar när du vaknar.

Han förväntar sig också håriga ben, dålig andedräkt och överflödigt kroppsfett.




Av Paola Loderini - 22 september 2012 14:04

Det är väl alltid lite tal om att man ska avgifta sig från Facebook. Att ta en pause från allt det där. Vissa gör det under semestertider, medans andra Facebookar mer än någonsin just då. Ja, det är ju en smaksak det där... Jag är på Facebook mycket just nu... För två år sedan var jag aldrig någonsin där och gick till och med ur "skiten"....konstigt att det var svårt att gå ur men när man väl gick med igen fanns ju allt kvar...precis som om jag aldrig lämnat.... Hursomhelst så är det ju faktum att man skriver hela tiden vad man gör, men inte hur man mår! Ett liv utan bekymmer...?? Ja, det är väl vad folk målar upp till viss del... Inte alla men många... jag tror jag skriver båda vad jag gör och hur jag mår, och jag tror att jag ger en ganska så ärlig bild av mig själv med tanke på att jag slänger ut min blogg på Facebook. Här är det väl både skratt, tårar och vansinne. Eller? Jag vet inte. Kan ju bara ni svara på.


Det finns en "padda" här hemma hos mig just nu... En Ipad. Den är inte min, utan den tillhör Kristoffer. Nu ska jag tala om vad lilla Facebook kan ställa till med: Jag klickar ju bara på appen som gör att jag kommer in direkt på mitt FB-konto... det är ju bara jag som använder paddan. Han är ju aldrig här. Han kommer förbi typ mitt i natten, känns det som. Han har ju så mycket jobb så jag vet liksom inte när jag ser honom nästa gång, men han är en himla mysig kille och himla generös som lämnar paddan till mig:) .....Hursomhelst.... Jag klickar på FB-appen och ser direkt att jag fått meddelande. Klickar på meddelande och ser direkt att dessa meddelanden som finns framför näsan på mig är inte mina. Ser då att hans ex har skickat ett litet oanständigt förslag till honom, och ser visserligen också att han inte svarat på hennes tre sista meddelanden....Vilket då täcker den tid då han började umgås med mig lite mer än vad man gör när man bara är vänner.... Det var liksom lite grejen för ett år sen... Visst, vi träffas...och det är inte mer med det... men så länge vi gör det så träffar vi ingen annan. Han har hållt sin del av avtalet. Bra. Förhoppningsvis. Hon kan flytta dit pepparn växer. Idiot.


Får jag lov att gå in på hans Facebook. NEJ! Självklart inte! Det var inte meningen att klicka på meddelande-grejen, för jag trodde på allvar att det var mitt konto. Han har då loggat ut från mitt och loggat in sig själv. Kan ju jag inte hjälpa! Han kanske har läst min Facebook också?! Eller inte. Skit samma. Får jag lov att gå in på ett meddelande från hans ex? NEJ det får jag inte. MEN ÄRLIGT! VEM HADE INTE GJORT DETTA? Där ser jag namnet och bara början på texten! VA FAN. Jag gjorde ju inte det med vilje från början, och sen gjorde jag ett väldigt dumt val, som gjorde att jag blev vansinnig på denna människa! Helt onödigt.


På jobbet grabbade jag tag i Fredrik och tyckte minsann att Kristoffer borde blockera henne på Facebook för att hon inte skulle kunna skicka såna ord till honom. Fredrik sa då något väldigt bra som han har fått ifrån sin sambo. Efter att han förklarade att jag inte kunde ställa dessa krav, utan bara önska detta, så sa han:


Trogen är du inte av plikt utan av kärlek. Det spelar ingen roll vem han pratar med eller vart han befinner sig. Är han kär i dig så vet han att han inte ska göra vissa saker eller säga vissa saker.


Det måste väl vara det smartaste någon människa har sagt, någonsin, så från och med nu är jag så lite svartsjuk man kan bli. Vad som händer i framtiden vet ju inte jag, men eftersom han inte ens svarade på hennes meddelande så måste det väl betyda att han fortfarande vill umgår med mig:) Hade ju varit trevligt att träffa honom någon gång bara. Hur mycket kan en person jobba? Den relationen vi har nu, den är via telefon. Kul.


Tack Fredrik för de underbart smarta orden! Puss och Kram



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards