Alla inlägg den 23 september 2012

Av Paola Loderini - 23 september 2012 20:55

I dag har jag och barnen ihop med Magdalena och barnen varit på Liseberg. Rätt klädda för detta väder var vi på plats när parken öppnade kl 12.00, en vecka innan stängning. Jag och Magdalena hade också åkpass och man kan väl säga att vi mådde fruktansvärt illa efter bara två åk. Kärringar är vi i alla fall, och jag fegade. Åkte inte den nya äckliga dödsmaskinen... Fy! Men ett tips om man inte vill köa. Gå på Liseberg nu. Barnen kan åka Balder 4 gånger på raken. Valuta för pengarna kallas detta. Å andra sidan: inträde, åkpass, mat och spel kostar 2000 kr för 3 personer. Nu får Liseberg en rundspark i ansiktet tycker jag. Har det blivit dyrare eller är det jag som blivit jävligt medveten?......

Av Paola Loderini - 23 september 2012 20:40

Min blogg blir ful om man läser den direkt i paddan eller mobilen utan att klicka på. "webversionen"... Så klicka gärna på den:)) by the way.... Detta måste vara de sjukaste skorna någon skapat. Fruktansvärda!!!

Av Paola Loderini - 23 september 2012 20:36

Sometimes shoes are just shoes. Sometimes they're crazy....

Av Paola Loderini - 23 september 2012 10:00


Katie Holmes. Jag var den som satt bänkad för att se Dawsons Creek och det gick inte att missa ett enda avsnitt. Aldrig i livet! Alla var ju så söta, fina och snygga. (Var dom ju inte... men det tyckte jag då) Missade jag ett enda var veckan totalt förstörd. När var detta? Nittiotalet i alla fall. Spännande tid:)


Hon har idag lämnat sin 16 år äldre man från sekten. Hon har lämnat Tom Cruise och hela familjen var ju inbäddade i sekten Scientologerna, och nu fick damen nog. Ansökte om skilsmässa, lägligt när den lilla mannen var på Island och filmade. Ni vet mannen som inte riktigt är bekväm med sin längd och lägger in höjder i skorna. Så går det när man gifter sig med en ståtlig dam på 1.78, om jag minns rätt. Hon får 3 miljoner dollar för varje år de varit gifta, så hon har råd med en advokat. Hon sökt ensam vårdnad om lilla dottern och antagligen för att hon vägrar låta hennes bortskämda prinsessa bli uppfostrad av en sekt som säger att man bör bryta alla band med familjemedlemmar som inte har samma tro. Lite tråkigt att de ska skiljas, men sådär kan man ju inte leva. Hon har gått tillbaka till den katolska kyrkan och de välkomnade henne med öppna armar. Tillfällig sinnesförvirring:). Detta innebär ju om Tom vill ha delad vårdnad om dottern måste han gå ur sekten. Lite knepigt där. Dotter eller sekt? Det är ju inte ovanligt att de bryter med familjemedlemmar så nu får vi väl se hur han klarar rättegången. Kära nån. Han behöver nog flera advokater.


Hon lär inte vara ensam länge i alla fall. Finns nog en och annan därute som kan tänka sig att erbjuda en axel att gråta ut vid. Om hon nu ens behöver gråta. Det måste vara en otrolig frihetskänsla att inte ha sektens taleskvinna bredvid sig under alla intervjuer, som då också avbryter och talar om vad hon ska säga. "Du avgudar din man"...nåja... nu avgudar hon sin frihet.


Egna åsikter baserat på skvaller från Amelia nr 20.


      Riktigt snygg dam det här.





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards