Alla inlägg under september 2012

Av Paola Loderini - 22 september 2012 12:21

 

Av Paola Loderini - 22 september 2012 12:16

Ett par skor med klack och du förvandlar dina ben till spiror....;)



 

Av Paola Loderini - 22 september 2012 12:11

  Skulle göra vad som helst för att få bära denna kappa!

Guuuuud va fin!

Av Paola Loderini - 22 september 2012 00:18

Vi har en hamster... hon heter Knuta. Hon är väldigt snäll och mysig för att vara så liten. Meja är extremt fäst vid henne, och jag har väl också börjat se henne som en familjemedlem... ger henne lite godsaker när Meja är hos sin pappa, och faktiskt tar upp henne ibland. Har ju inte hjärta att göra annat... men... Hon är gammal nu... hon är mellan 1,5 och 2 år och det är liksom lite "på sista versen"... så för några veckor sedan ringde Meja mig på mobilen. Jag var sen från jobbet och hade gasen i botten mot Viggo som skulle bli hämtad. Meja tar ju sig hem själv...


Helt hysterisk:


- MAMMA!!! DET ÄR NÅGOT FEL PÅ KNUTAS ÖÖÖÖÖGA!

- men herregud... vad är det?

- Hon är helt röd! Hon kan inte se! Hon kommer att dö! Jag vet det!

- Jag kommer. Låt henne vara.......

- KOM NU!!!

-Jaaaa, måste hämta lillebror.

- SKYNDA DIG!!


Jag kommer hem med Viggo, som jag varnat att ta det himla lugnt för Meja är ledsen och Knuta är kanske på väg till himlen, eftersom hon är gammal och nu också sjuk...


Viggo: Hallå! Får jag se på hennes öga? Har hon dött??

Meja: AAAAAhhhhhhh!

Viggo: Får jag kolla eller??

Jag: Nu lugnar alla ner sig.

Viggo: Hon kommer att dö va?

Jag: Det är inte säkert, men det är vanligt att hamstrar får tumörer runt ögonen. Då kan dom dö.

Meja: Jag visste det! AAAAHHHHH!

Jag: Jag ringer smådjursakuten.

Viggo: Ska hon in på sjukhus?

Jag: Förhoppningsvis inte (svindyrt)


Jag ringer en läkare som menar att om hon ska kolla på denna urgamla hamster kostar det 800 kr. Ytterligare 500 kr om hon behöver avlivas, och om hon ska gå igenom röntgen och få lite piller för återhämtning kommer notan att stanna på strax över 3000 kr. Återbesöket är då inte inräknat.... jag ser framför mig att alla mina besparingar går till att lägga in hamstern med dropp och möjligtvis operation. (Vad fan kostar en ny hamster i samma färg? 40 kr??) Läkaren sa att jag skulle avvakta i 24 timmar, och blir det inte bättre så ska jag då åka in akut. Ja, vad fan gör man inte med djuret....När man ser Meja gråta en flod så finns det inte mycket att välja på... eller hur?


Men, mina damer och herrar....... och jag hade slängt iväg en böna, alltså en bön om att detta djur skulle få uppleva ett mirakel..... för att rädda mina sista små slantar och få Meja lite gladare..... så i alla fall.... dagen efter... då öppnade Knuta sitt öga och kunde se igen. Halleluja! Prisa de övre makterna....Hamstern kan se! Familjen har fortfarande en hamster och slipper äta nudlar en månad.


puss och kram







Av Paola Loderini - 21 september 2012 23:21

Har varit på ett Mary Kay nyligen och här har vi snygga Mie som då springer runt och krämar in alla människor. Man blir ju såld. Ska ta hit henne, men inte kollat på datum än... Ni som är intresserade av att botanisera i krämer och make så hör av er. Jag är inte jätteduktig på att träffa nära och kära.... så varför inte...


  Mie gjorde ett besök hos Stina och bordet var fullt av hysteriska damer:) och flickor...

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards