Alla inlägg den 27 november 2012

Av Paola Loderini - 27 november 2012 21:25

  Fick en inbjudan genom Lipp och Linda på Facebook, där Lipp bjöd in till "On Stage" på Scandinavium. Jag vill tacka Linda och Monnalisa, och min dejt och nära vän Johan för en trevlig kväll. Jag är ju denne plikttrogna människa så jag tog inte ledigt dagen efter från jobbet, så jag både körde bil och smet hem strax efter tolvslaget. Törnrosa behöver lite sömn... och mår väldigt dåligt av alkohol så jag mådde nog bäst av alla när fredagen kom smygande... Hur mådde ni andra?? ;) Jag tyckte i alla fall att det var väldigt generöst och även om jag faktiskt aldrig är på Lipp, eller väldigt sällan ute alls faktiskt, så var det himla trevligt och "alla" var ju där. Johan ville ju först inte gå... såhär gick det till....


- Snälla Otto (Johan)... följ med mig... Jag behöver se lite folk.

- Nä.. jag är krasslig... förkyld.

- Men snälla. Det kanske finns massor med tjejer som du kan flörta med!!

- Tror jag säkert, men jag är inte upplagd för detta.

- Jo, det är du.

- Jag följer med om Kristoffer följer med.

- Va? Han festar inte.

- Nä.. och det tänker ju du inte heller göra, och inte jag heller.

- Okej. Han följer med. Jag får med honom....


Jag ringer till Kristoffer.


- Hej! Följer du med till Lipp och Skandinavium?

- Nej, helst inte.

- Varför?

- Nä, det vill jag nog inte. Fråga någon annan.

- Men Otto följer med. Han följer bara med om du följer med.

- Men... nä... det gör jag inte. Gå med Otto.


.....fasen... jag ringer inte Otto... Jag låtsas att Kristoffer följer med.


- Otto! När vill du bli hämtad?

- Jaha, du kör. Ja, kom 20 i 8.


Jag står utanför Otto. Han hoppar in bak. Han stirrar på det tomma sätet.


- Vafan Paola! Vart är Kristoffer??

- Jag vet inte.

- Lägg av. Var är han?

- Borta. (Jag börjar skratta helt hysteriskt)

- Men han skulle ju med??

- Jag kunde inte säga sanningen för då hade du hoppat av.

- Men ärligt!

- Nu åker vi tycker jag.

- Fan. Var äääääär han?

- Men jag säger ju att jag inte veeeet. Sluta tjata.


Men som ni ser på bilden var han nog glad över att han följde med.... :)



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards