Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Läs Sandmannen av Kepler

Av Paola Loderini - 11 december 2012 21:38

Har en gammal bok här hemma. Visdomsord om mannen, kvinnan, kärleken. Jag köpte den på barnens julmarknad. Jag har kommit in i en sån där bokslukarperiod. Har avslutat Lars Keplers bok: Sandmannen. Tung. Läskig. Skitbra. Behövde något lätt att läsa emellan. En jättebra julklapp är i alla fall Sandmannen. Det kan jag tala om. Kolla bara med läsaren om de klarar av att läsa lite sjuka psykopatiska böcker. Man blir ju jävligt förbannad emellanåt. Jag var barnfri denna helg och hela veckan som var också... Men just helgen hade jag tänkt göra en massa roliga saker och dessutom försöka gå på ett julbord, för det har jag inte heller hunnit. Men jag bodde i min soffa och i min säng. Tittade inte ens på TV. Bara läste och läste och läste. Pratade inte med någon. Isolerade mig. 14 missade samtal på mobilen. Det var ju jag som kom med en massa roliga förslag.... och det var jag som hoppade av tåget. Jag var tvungen! Det gick inte att sluta läsa... och dessutom. Vem vill gå på stan och frysa när man kan gosa ner sig bland kuddar och filtar. Inte jag i alla fall.


Direkt från boken jag tittar i nu:


"Alkohol får mig att nyktra till. efter några klunkar konjak slutar jag tänka på dig"


"En fördel med att vänta barn är att man vet var man har dem"


"En vacker kvinna är en kvinna som du lägger märke till.

En charmerande kvinna är en kvinna som lägger märke till dig"


" Det är bara de skötsamma flickorna som skriver dagbok. De andra har aldrig tid med det"


"En dam är en kvinna vars närvaro medför att männen uppför sig som herrar"


"En diplomat är en man som kommer ihåg en kvinnas födelsedag men glömmer hennes ålder"


"Det är bara i ett sammanhang män vill förknippa ordet djup med en kvinna,

och det är när det gäller hennes urringning"


"Jag har gjort många dumheter och det tänker jag fortsätta med.

Det är ju dom som är kryddan i livet"


"Underskatta aldrig en man som överskattar sig själv"


"Erfarenhet är en bra lärare,

som skickar svinaktigt dyra räkningar"


"En man i karriären har ingen tid att slösa bort på sin fru eller vänner,

han måste ägna all sin tid åt sina fiender"


"Det finns ingen hemlighet bakom framgång. Har du någonsin

träffat en framgångsrik man som inte har berättat hela sin historia för dig?"


"Framgången har inte stigit mig åt huvudet,

jag har alltid varit odräglig"


"Många män har sin första fru att tacka för sin framgång,

och framgången att tacka för sin andra fru"


"Egentligen är det bara tre saker som är direkt livsfarliga för en kvinna i Paris:

unga män, medelålders män och äldre män"


"Som regel undviker jag frestelser - om de inte är oemotståndliga"


"Den som är herre över sina passioner är ofta slav under sitt förnuft"


 "Förståndet känner inte hjärtats behov"


"En kvinna vet om att en man är förälskad i henne långt inna han själv anar det"


"Att gräla med en kvinna är som att försöka läsa tidningen i storm"


"Det värsta med att vara bög är all jävla discomusik man måste stå ut med"


"Vad kvinnor än tar sig för måste de göra det dubbelt så bra som männen

då de anses hälften så dugliga. Lyckligtvis är det inte särskilt svårt"














 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards