Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Den senaste trenden.... är himla hemlig.

Av Paola Loderini - 15 december 2012 22:02



Ja, så är det... den senaste trenden är, som jag läste i senaste Damernas Värld, är att bli inbjuden av någon från den slutna cirkeln. Det finns nämligen slutna restauranger, klubbar och butiker som bara bjuder in noga utvalda människor och ibland, bara ibland, bjuds resterande människor in... alltså "vanligt" folk, eller så försvinner stället spårlöst. Har du då turen att bli inbjuden till den här exklusiva händelsen så ska du då vara VIP av de VIP-igaste... eller?


Jag har ofta starka åsikter om det mesta... men detta har jag inga åsikter om faktiskt. Kan väl vara coolt. Hade jag gått dit om jag blivit utvald. Speciellt inbjuden till någon fest. Ja. Det hade jag. Av ren nyfikenhet. Jag hade dock inte stannat om inte händelsen hade varit kul. Det måste ju vara roligt... i alla fall trevligt... eller hur? Men jag hade gått dit. Det hade jag. kanske gått till ett annat ställe senare. Men jag hade gått dit.  


Hursomhelst finns det då hemliga ställen att försöka ta sig in på. Pop-up-hotell är exklusiva hotell som ploppar upp på fantastiska ställen. En orörd strand i Mexico eller nåt. De slår upp portarna med ett fåtal rum för en "bekväm" publik. Ett hotell som ploppar upp nästa år i Paris är inte till för busslast med turister utan bara noga utvalda personer. Givetvis med en fet plånbok då kan jag tänka. Här i Sverige har vi "Lejontornet" som då ligger i vår fantastiska huvudstad. Här kan 8 personer boka bord. Tolv gånger om året finns det tillfälle för detta och då ingår mat, dryck samt cigarren efteråt. Det finns en hemlig bar i London, som inte är särskilt hemlig eftersom du kan googla dig till lite info. Det finns en hemsida som säger vem du ska fråga efter och när du fått svaret ska du tydligen kliva rakt genom en kylskåpsdörr för att ta del av detta hemliga. I stockholm öppnades en klädbutik där enbart 200 personer blev inbjudna och fick därför en skitsnygg nyckel i plexiglas. Butiken var obemannad och det tycker jag däremot var skitcoolt! --"Jag drar och provar klänningen. Jag öppnar och låser själv. Skriver upp vad jag tar och väntar på en saftig räkning".--.. Jag skulle vilja vara en av de 200 personerna kan jag säga... men år 2009 slog butiken upp dörrarna för allmänheten. Behövdes väl? Hur går det annars runt med Stockholms hyror på shoppinggatorna?


Vad är då sagt om denna trend? Detta bygger på att exkludera andra människor, säger många argt. De personer som skapar hemliga ställen säger "Ingenting är hemligt för alltid. Folk snackar. Vi måste hela tiden komma på nya grejer". "Vi har demokratiska ideal men sorterar ändå in folk i sociala hierarkier".... Ja, så säger folk... Jag säger ingenting. För jag skiter helt enkelt i det. Jag är inte hysteriskt intresserad över att äga något eller uppleva något som ingen annan ägt eller upplevt. Det är inget jag strävar efter. Det enda jag ägt som varit svårt att få tag på var min 30-årspresent av min exman. En Rolex Daytona med tre års väntetid... (Nu är det en månad eller två eftersom den är mer vanlig nu.) och min New York-inköpta Mulberry Bayswater i orange lack (reptil) som inte sålts här alls. Gick inte ens att beställa på NK. Tyvärr är den något vandaliserad nu av skäl som jag inte ens tänker nämna här... för det är inte normalt. Hursomhelt är denna väska inget jag velat ha på grund av att den är ovanlig, utan för att den helt enkelt är himla läcker.


That´s all


Paola

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards