Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Då listar vi vårens mode!

Av Paola Loderini - 15 januari 2013 20:35

Jag har nämt det innan. Gillar ju att bläddra i diverse tidningar och bara stänga av min annars hårt aktiva hjärna;) så nu sitter jag här med Damernas Värld. Jag är inget modelejon. Det vet alla. Har inte heller ekonomin längre att shoppa loss i tid och otid. Jag säger att den gyllene regeln när det gäller mode är att ta på sig det man själv känner sig fin i. Känner jag mig fin får jag självförtroendet på köpet. Sedan har jag ju tidigare, för längesedan, lärt er skillnaden mellan självförtroende och självkänsla, så kläderna sitter i det yttre... Fina kläder får dig att må lite bättre för stunden. Men jag mår bra nu, här i min rutiga pyjamas och raggsockar... :)

Hursomhelt tycker både Olle och Kristina på jobbet att jag klär mig intressant. Själv tycker jag ju att det är mest jeans och top. Inget speciellt alls. Väldigt enkelt. Tycker det är väldigt roligt att springa runt i galaklänning och skyhöga klackar, men jobbet kräver en annan outfit. Olle säger att det är lika spännande varje dag för att han undrar liksom "vad har hon på sig idag?" och när jag berättade detta för Kristina tyckte hon att jag klär mig bra. Bra? Ja, med en liten intressant twist... Jaha ja... nu har jag ju ingen press på mig alls. Men det är ändå bra att tänka till lite. När jag känner mig fin så strålar jag hela dagen. Kan vara hur trött som helst, men hade troligen varit ännu tröttare om jag avskytt min tröja också... eller hur?


Nu listar vi modet för våren och säger lite vad vi tycker om detta...


1. MÖNSTRADE TRÖJAN

Ja, en tröja menas inte med top eller t-shirt, och heller inte stickade tjockisen, utan helt enkelt en tröja. Den ska då helst vara mönstrad, och det gillar vi. Drar lite blickar till sig och det händer nåt. En applåd.


2. KLÄNNING I NEONFÄRG

Ja, om du kommer ifrån Colombia ska du satsa på detta. Med vinterbleka svenska ben tror jag att den får hänga kvar i butiken. Näpp, inget för mig.


3. T-SHIRT I SILKE

...eller annat sladdrigt material. Det blir snyggt med en t-shirt med lite fall... sexigt.


4. STICKADE TRÖJOR I PASTELLFÄRGER

Fult. Mycket fult. 80-tal? Fy fasen.


5. TRENCHCOAT

...ja... det har väl alltid varit snyggt va? Behövs när det blåser i svala Göteborg.


6. RANDIGT

Det gillar jag om ränderna är på längden. På tvären ser man bred ut.


7. KOSTYM I FÄRG

Nja.. det vet jag inte... skulle i och för sig vilja ha en vit... någongång.


8. MÖNSTRAD KJOL

Absolut till sommaren... med mina bruuuna ben.


9. LÅNGKLÄNNING I NATURMÖNTER

Herregud så snyggt! Supersexigt.


10. VIRKAD SPETS

Romantiskt... ja... men detta har vi liksom sett förut..


11. METALLISKA FESTPLAGG

Lite rymden-look. Gillar jag. Kan ju vara lite coolt.



Japp... det var det-


Kram



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards