Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Den omtalade bullen...

Av Paola Loderini - 28 januari 2013 15:47



Jag och Viggo intog första semlan. 12 februari ska vi äta semlor. Helst bara då va? Med tanke på hur nyttig den är... men det är gott. Inte hysteriskt gott men väldigt gott. Lite skillnad där. Hursomhelst så tycker jag på allvar att jag grundade semlan med vaniljkräm istället för mandelmassa. På riktigt tror jag detta. Såhär var det...


Efter gymnasiet jobbade jag på Västerhedsskolan. Där har jag lite hursomhelst, men denna gången var jag bara där ett litet tag och fick sedan ett erbjudande om att hjälpa en tjej att starta den 7 Eleven som ligger långt upp på Avenyn. Pernilla hette hon som startade den. Mycket trevlig tjej. Detta ställe skulle vara öppet dygnet runt, året om, vilket resulterade i att jag hade halva Park Lane inne i butiken varje fredag och lördag natt jag jobbade. Fick en hel del skamliga förslag, men även lite trevliga frierier och annat. Blombud och kärleksbrev var väl lite gulligt men att se ett och annat slagsmål, och då även med kniv, var väl den mindre trevliga biten. Speciellt när pastakylen gick i en miljon glasbitar. Vi var ju bara två små tjejer som stod där under natten. Inte så säkert kanske. Slutade med att vi hyrde in vakter från Jameson på nätterna. Det hjälpte mot både slagsmål och svinn. Enda butiken med krogvakter? Ja ja, hursomhelst var det ju semlorna jag skulle komma till. Många är allergiska mot mandel, men det var inte därför jag bakade semlor med vanlijkräm. Jag är inte jätteförtjust i mandelmassa på det där "stor-klick-i-mitten-sättet" utan såg att jag ändå fick vaniljkrämen på spritsar, så varför inte testa? Vid detta tillfället kan jag lova er att jag aldrig ätit detta tidigare och 7 eleven inte heller sålde semlor på detta sätt. Detta var 15 år sedan. Jag måste varit 19-20 år, för jag kommer ihåg att min kille som jag hade då, Janne, var lite grinig för att jag kom hem när han skulle till jobbet. Jag jobbade alltid natt. Antagligen för att lönen på dagarna var ett skämt. Inte så kul att ha ett förhållande med mig då kanske... Efter denna skapelse av bulle började jag sälja dessa, och herregud vad jag sålde semlor med vanilj. Helt hysteriskt. Borde haft patent:) Jag var ändå en tjej som bodde på Kungsgatan då, och sprang på carféer i tid och otid, och jag hade då aldrig sett en vanilj-semla --- så kan man inte säga att jag uppfann vanilj-semlan?? Eller?? ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards