Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Paola Loderini - 29 januari 2013 20:17

Jag som tycker att hon är fantastiskt snygg och dessutom tycker jag om hennes musik även om den går under "massproduktion". Jag kan ju erkänna att Diamonds och Man down går varma här hemma. Och i bilen. Lite tragiskt att hon flyttar ihop med Chris Brown, som bankat skiten ur henne tidigare, och dessutom har hon tatuerat in ett litet blad av känd drog på rumpan. Inte smakfullt alls. Dessutom som offentlig person säger hon "I don´t give a fuck". Nja... du är inte Madonna, så du kan väl tänka lite längre än så. Men du är fortfarande snygg, och du sjunger jäkligt bra.


  Ett fantastiskt ansikte .... när det inte är sönderslaget.


Näpp... finns inget läckert med den kvinnomisshandlaren.... usch och fy.  

Blonderad dessutom.... usch och fy igen....    Så snyggt! Läckert med kort hår.

Av Paola Loderini - 29 januari 2013 20:10

Ja, nu pratar alla om Seans Penns kropp. Han är alltså 52 år och ser ut såhär. Han får gärna klippa av sitt hår om jag får välja, men det får jag ju inte. Ni som har män som närmar sig 52 år. Ni skulle inte dö om ni vaknade bredvid den här kroppen. Eller hur? Om vi borser från att han har två personliga kockar samt 3 olika personliga tränare, så är det väl ändå inte så himla svårt va? Kom igen nu...;)


 

Av Paola Loderini - 29 januari 2013 19:56

   Jag tycker att hon är en av världens sexigaste kvinnor. Kanske för att hon har en blick som välter ett berg eller för att hon helt enkelt vägrar att banta. Hon är kurvig som få och jäkligt snygg helt enkelt. Hon har en hel del beundrare, och vissa lite mer knäppa än andra. En "hacker" tog sig in i hennes dator och hittade en del nakenbilder hon tagit för sin dåvarande man. Dessa spred han på nätet. Scarlett blev tydligen vansinnig och nu ska han sitta bakom lås och bom i 10 år. Vad det värt det? Idiot.


- Jaha... jag sitter inne för mord...och lite vapen och så.. Varför är du här?

- Öh. Jag stal nakenbilder och råkade sprida dom på nätet...





Av Paola Loderini - 29 januari 2013 19:41

  Viggo är himla duktig i skolan:)

Av Paola Loderini - 29 januari 2013 16:35

Har ju inte haft en aning om hur man vabbar under den tiden jag var gift. Det spelade inte så stor roll om man var hemma med sjukt barn. Man hade liksom pengar ändå. Ja, så var det. Jag vabbade aldrig. Hör och häpna. Så var det. Kontaktade aldrig någon försäkringskassa. Sedan var det ju också så att barnen aldrig var sjuka. Viggo är 8 år och ätit medicin en gång för öroninflammation. Meja har aldrig behövt medicin någonsin förutom alvedon mot feber. Hon är 11 år. Det är ganska ovanligt. Kanske därför man inte brydde sig om de där enstaka dagarna. Nu, däremot, ska man då lära sig hur man vabbar. Jag har fått ett tips som är sjukt smidigt. Kolla här!


Du skickar ett sms till 71020

Du skriver med stora bokstäver: TFP  (tillfällig föräldrarpenning)

Du skriver ditt eget personnummer. Ex. 780812XXXX

ett mellanslag

Du skriver barnets personnummer Ex. 040803XXXX


Sedan får du direkt en bekräftelse på att de skickar hem dina papper. Du fyller ju i dessa nu UTAN att behöva ha lärarens påskrift. De har väl fattat att de kostar mer än vad det smakar när det gäller att göra på detta sätt.


  I Bingolottostudion förra söndagen

Av Paola Loderini - 29 januari 2013 15:54

  Barnbubbel. 30 kr/flaskan. Den gula luktade i alla fall gott...

    Fick en present. Läppstift från min dotter.

Tack snälla söta!


Av Paola Loderini - 29 januari 2013 15:51

  Meja i Monsters Inc-mössan hon köpte i Florida.

Av Paola Loderini - 29 januari 2013 14:54


Jaha, då hade man stått i köket och gjort pannkakor till Viggo och pastasallad till Meja. Det är viktigt det där. Att barnen faktiskt får lov att önska sin egen matsäck. Det var viktigt när man var liten. Jag tittade på alla andras matsäckar och tyckte att de allihop såg godare ut. Lagade med själ och hjärta. Mina barn ska alltid ha den matsäck dom vill ha. Det ska vara mysigt. De ska längta tills det blir "matsäcks-tid".


Skridskor idag. Hela skolan ska till Ruddalen så igår passade jag ju på att faktiskt köpa ett par skridskor till Viggo. För snabbväxande fötter kanske det är bäst att hyra, men jag tänkte att hela skolan plus några andra skolor ska ju dit. Hur blir det om storlek 34 inte finns? Det går ju inte. Så han fick ett par skridskor igår. Idag skulle han ut på sina nyslipade och hoppsan, värsta vurpan efter 20 sekunder. läraren ringde. Missade ju givetvis detta samtal. Har lektion. När jag står och beställer en kycklingsallad till lunch, då ser jag ett sms. Tog salladen under armen, in till kontoret,  jag inte kan ta resten av mina lektioner idag, slänger in salladen i bilen och kör alldeles olagligt den fula Skodan till Ruddalen. Fan! Eleverna fick inte med sig läxan. Kommer att ha 26 meddelanden på telefonen i kväll. "Paola, jag fick inte med mig matten hem. Hur blir det? Ska den ändå in på fredag?"


Där är Viggo med stort plåster på hakan. Lite blod har runnit. Hela ansiktet är fullt av varm choklad. Det är precis då du tackar övre makter för att tänderna sitter kvar i munnen. Lilla älskling. Herregud. Med nya skridskor och allt.

- Mamma, jag har ju inte fått åka någonting!

- Men vi kan ju åka! Du och jag! Vi kan ta med kompisar!

- Det är ju inte samma sak!

- Nä, jag vet gubben.



Där är Meja på isen.


- Hej mamma! Va bra att du kom. Nu kan du ta min väska.

- Men du har ju inte åkt färdigt. Du ska ju åka en timma till.

- Jag vill bli av med väskan. Jag åker inte mer då.

- Gud va löjligt. Du är ju här för att åka. Har du tröstat din bror?

- Ja det har jag.

- Bra. Nu blir jag glad när ni tar hand om varann.

- Kan du ta min väska nu?


In på Wästerläkarna. Vårdcentralen som är den mest perfekta vårdcentralen i hela Göteborg. Jag kommer in. Inte en käft. Lunchtid. Läser på en skylt: Obemannad kassa just nu. Akut? Ring på klockan. (Det var ju inte akut).

Vi bjuder på kaffe och vatten medan du väntar. (De har en sån där maskin med allt möjligt, och sedan väljer du mellan kallt vatten eller kolsyrat. Välkomnande. Vi får nummer 1 för ingen har kommit. Vi läser tidningar och äter choklad i ett mysigt väntrum. Jag skriver in Viggo på 1,3 sekunder ungefär. Läkaren kommer 2 minuter efter. Hon tittar på hakan och kallar in en sköterska som då har egna barn i Långedragsskolan, och lugnar Viggo direkt. Proffs. Han får en kaka. Alla är nöjda, alla är glada.


Då kan jag tala om. Hade jag gått med ett jack på hakan till ett sjukhus om jag levt i Jaipur (Indien)? Troligen inte. Ett jack i hakan är lika med en bruten nagel. Möjligtvis om någon sprängt en bil och någon av mina kroppsdelar råkade följa med. Vi klagar ju jämt på allt i detta land. Speciellt vården. Idag har jag fått världens bästa vård och snabbt gick det också. Vi kanske kan berätta när vi är nöjda också. Jävligt gnälliga kan vi svenskar vara!


I love Sweden.


    479 kr på XXL . Slipper knyta, och kan växa 3 storlekar.

Var rädd för "tönt-varning", men Viggo valde själv.

Slipning direkt på stället kostar 45 kr.

Kanske inte ett par skridskor för en hockey-kille men de duger detta året i alla fall.




Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards