Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

Herr Larsson i köket

Av Paola Loderini - 4 februari 2013 22:03


När man ringer Lasseman för att få lite hjälp med en maträtt som han tidigare lagat på en fest så låter det ungefär såhär...


- Hej! Jag ska laga den där räkgrejen du gjorde ikväll ... Hur gjorde du?

- Jo, du behöver ju såna där jätteräkor och de ska ju marinera.

- Jaha... i vadå...?

- Typ lite lime... öh.. hur gjorde jag nu... och chili.. olja..

- Jaha... hur då..?

- Ja, men du rör ihop det liksom... massa vitlök också. Salt å peppar...

- Men nu blir jag lite stressad här. Jag handlar ju nu. Vad ska jag ha?

- Öh.. jo men det är nog det. Slå på det bara.

- Men du gjorde ju en ostsås till.... den vill jag ju göra...

- Ja, där behöver du lite grädde och vanlig fond och lite sån där ost... du vet.

- Vanlig fond?

- Ja, typ kalvfond och lite sån där ost med lite smak av vitlök och örter.. eller nåt.

- Eller nåt? Har du koll på detta?

- Men jag måttar ju aldrig. Jag bara slänger i.

- Hur länge ska räkorna in i ugnen.

- Bara en liten kort stund. De är ju färdigkokta. Bara kort.

- En stund... så bra.----?? Hur länge? Typ i tid?

- En stund bara...Ja, och så ska det ju vara en massa riven parmesanost.

- Jaha... det klarar jag nog.


(Han är jäkligt bra på att laga mat, men det finns liksom inga recept att följa....)


Hursomhelst är detta en Tiger-räk-pasta som du gör genom att läsa receptet ovan i vår konversation... och möjligtvis har man då lagt till eller dragit bort något... vad vet jag...Men min blev ju inte hälften så god som hans bara för att jag hade ju vansinnigt bråttom. Min ser lite blek ut här... men bevis på att jag gjorde den.


 

Här har vi Lasseman och Therese på en invigning, och tyvärr hoppade Therese på kryckor denna kväll. Tappade bara ett helt megatungt bord på foten... Men hon är med i alla fall:)


  snygga paret Larsson




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards