Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Paola Loderini - 10 februari 2013 20:04

 

Av Paola Loderini - 10 februari 2013 19:56

  995 kr på Items

Av Paola Loderini - 10 februari 2013 19:22

Nu är det så att jag kan laga pladusker. Pladusker är något som påminner om tjocka plättar. Väldigt söta i smaken så det är liksom lite "efterätt" över det. Mammas recept. Ungarna älskar dom. Beror väl på att de inte är så himla nyttiga. Bra till utflykt i alla fall. Man klickar den tjocka smeten (matskedar) i pannan och steker precis som när du gör plättar eller pannkakor. Lätt som en tjock plätt;) Tillbehör blir väl då sylt och grädde. Låter du dom stå framme och svalna på en tallrik och barnen är hemma så försvinner dom direkt. Då behövs inga tillbehör. Man hinner liksom inte ta fram det.




 

2 ägg

1 dl socker

2 tsk bikarbonat

2 dl vaniljyoghurt

2 dl mjöl


Dubbla receptet om det är fler än två barn som ska äta.





Av Paola Loderini - 10 februari 2013 19:16

Ser just nu en serie, där typ alla politiker hoppar i säng med varann. Den ena blåser den andra som i sin tur blåser den tredje, som dessutom blir blåst av sin egen fru. När vi sedan säger att det är väl lite typiskt USA. Man stämmer varann för allt mellan himmel och gjord...


- Ja, det är väl så. Har du en skit på tvären lär du stämma din läkare.


Tyckte jag var så roligt att jag var tvungen att skriva det här.


Eller som Anna gjorde i går på Adams Café när hon skulle säga "Peppar, peppar ta i trä" och tog i bordet.


- Men va fan! Det är ju laminat. Va fan. Jag som är så vidskeplig.


Ja, min torra humor gör så att jag skrattar hysterisk mycket. Vi får väl se vem som lever längst....

Av Paola Loderini - 10 februari 2013 18:58



Min kära vän Peter ringde idag och ville bara säga att han läst min FB-uppdatering och var väldigt glad över att jag mådde så väldans bra idag. (Det gör jag fortfarande). han var på väg till jobbet, fortfarande lite krasslig :/ men han är på bättringsvägen. Då hade han i alla fall, som han alltid gör, läst min blogg. Han hade ingen aning om att Jonas Gardell befann sig på en liten ort som Borås i fredags, och jag berättade lite om detta och tackade honom givetvis för att han fortfarande tar sig tid att läsa min blogg. Konstigt vore det ju annars eftersom jag är så väääldans bra och han har lite mer tid än en vanlig dödlig. Har man sett till att ordna det så för sig att min liksom jobbar för att man faktiskt tycker det är roligt och dessutom kan reglera sina arbetstider lite som man vill... då är man skyldig att lägga 5 minuter på min blogg. Så tycker jag;)


Hursomhelst var jag och min dejt på väg till Incontro för en brunch som jag faktiskt denna gång inte blev särskilt imonerad över. Visst är brunchen alltid så fantastisk där? Det har jag alltid tyckt... men nä. Idag var det inte som det brukar. Funderar på att hitta ett nytt brunch-ställe. Bitter hade ju förut. Har dom det fortfarande? Elite? Den finns väl också? Gärna tips om nytt brunch-ställe tack. Jag förklarade för Peter att jag inte var speciellt imponerad av att min dejt inte läser min blogg. Peter tyckte att det inte gjorde så mycket eftersom han har live-versionen av bloggen. En stilig man sa till mig en gång "Om man har en strippa hemma lär man inte besöka en stripp-klubb". Det ligger väl någonting i detta. Han läser den om jag klickar fram den och placerar den i knät på honom, typ. Inte ens då läser han allt. Han skummar och liksom säger något i stil med "Åh. Va bra". Det kunde lika gärna stå: "Killen jag träffar är ett miffo".... "Åh. Va bra."....


   Vacker tvål för 19 kr.

Tvålen luktar inte gott men passar ihop med min Betty Boop.

Häll ut tvålen och häll i någon annan.







Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards