Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

veckan som gått

Av Paola Loderini - 24 februari 2013 16:04

Hej


Jag har fått några meddelanden här som skriver (bokstavligen) : "Jag ligger fan hemma och är sjuk. När fan ska du skriva något?"...... eller denna då: "Jag slutar fan läsa din blogg om du inte skärper till dig". Jaha... visste inte att jag skrivit på ett kontrakt som säger att jag ska skriva något varje dag, men ni tycker ju detta, och jag ska verkligen försöka... är ändå smickrad över att ni läser min relativt betydelselösa blogg....och att ni till och med kollar om det kommit något nytt...jag tar skiten ni skriver, eftersom ni tar min skit jag skriver...;)  Inte för att trycka ner mig själv på något sätt, och jag har faktiskt skrivit många "djupa och meningsfulla" inlägg, men också ,mycket ytligt och kul... skit helt enkelt. .... men ni läser ändå. This is my life, och jag har egentligen inget sånt där som andra med betydelsefulla bloggar har: En röd tråd. Exempel: Jag skriver bara om mat.... (var ju meningen från början... att samla recept...)... eller: "Jag är så jävla inne och känner så mycket folk så jag skriver bara om vilka kläder jag bär, vad jag dricker, invigningar, när jag hånglar upp en kunglighet eller nån schlagerkille... "... finns ju  dom också.... som har 36000 gånger fler läsare än vad jag har. Om man ser det så... så är min blogg betydelselös... men det är ju just detta. Det här är liksom mitt liv. Spännande tycker någon. Lite galet tycker fler. Någon känner igen sig, någon inte. Ibland blöder jag för mina barn som slitits sönder i en skilsmässa. Ibland lagar jag en helvetes massa mat. Gör jag ofta när jag är arg. Det blir några maträtter för att koncentrera sig på annat. Ibland sitter jag och spelar Candy  tills ögonen torkar igen. Glömmer blinka... Ibland skriver jag om ytlighet och är förtvivlat kär i Jared Leto. Några skor jag aldrig köper och någon jag faktiskt köper. Gnäller på att det är dyrt med regnkläder då barnen faktsikt inte använder dom. Skriver om skratt, skriver om tårar... sån e jag. Av någon anledning är ni många som läser. En del har jag tvingat och till och med hotat... om du inte läser min blogg... då ska jag minsann.... :) Tack och puss!


Instagram med filter


 

I verklighet.

En stolt fröken på jobbet för en mycket mysig klass.


Jag tackade min mysiga klass på Instagram. (För man ska inte ha dom på FB, men man ska ha koll på vad dom sysslar med... så instagram är skitbra) Då fick jag en del kommentarer från elever tillbaka varav en kommentar löd såhär:


5D har en speciell och lite knasig lärare men även den bästa!

Du får oss tycka att skolan är en rolig plats!


För det är ju inte särskilt svårt att vara världens bästa lärare om man har världens bästa elever:).


Det var en elev som kom till mig och sa att hon blev mobbad på Instagram av en tjej som ibland sitter på hennes buss till skolan. Hon visade mig vad hon hade fått skrivit till sig, och visst kunde man själv många fula ord i den åldern, men detta var sjukt. jag bad henne visa detta hemma för sin mamma, och sedan skulle hennes mamma kontakta deras föräldrar. Hände ju fan ingenting, utan hon fortsatte. Då gick jag in på hennes sida och skrev: "Hej. Va bra att du lagt ut din profilbild så att man vet hur du ser ut. Jag är läraren till denna elev du skriver till och nu kan polisen inte bara få dina kommentarer utan även en fin bild på dig:).


Sen blev det tyst....


Ibland blir man bara så trött. Hade mitt barn misskött Instagram eller blogg eller vad det nu kan vara så är det väl bara att plocka både mobil och dator. Plockar man mobilen gråter dom ju en flod. Det lär ju hjälpa...En unge på 12 år kan inte leva utan sin mobil. Det är nog det värsta straffet. "Du kan inte sköta detta, därför får du inte heller använda dig av detta" Det finns många saker som är svåra att hantera som föräldrar.... men att plocka bort en dator och mobil efter att man fått veta att ungen inte kan uppföra sig på nätet. Det kan inte vara särskilt svårt. Sedan använder de säkerligen kompisens mobil eller dator, men i längden är detta inte särskilt smidigt. Föräldrar: Varsågoda att öpnna ögonen.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards