Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Paola Loderini - 25 februari 2013 20:05


Använd alltid färska grönsaker när du gör Veggo-wok.

Jag köper aldrig frysta wok-grönsaker. Helt enkelt för att det inte är hälften så gott.

Het panna, olja, kryddor, soja och buljong.

Serveras med yoghurt och sweet chili.

Tips: Blanda creme fraiche med Mango Chutney, vitlök, salt och peppar.

Jättegod sås!




 


Av Paola Loderini - 25 februari 2013 19:46

Det ska jag tala om för er, mina vänner, att jag avskyr att greja med bilen. Jag avskyr att tanka, fylla på spolarvätska, tvätta, städa .. ja allt som har med bilen att göra. Nu är det så att min spolarvätska tog slut. Det gjorde den minsann. jag tänkte ju att det funkar ju ett tag ändå... för jag vill verkligen inte stanna nu. Jag vill hem. Men när man är åker bakom lastbilar till och från jobbet, i vinterväder... då MÅSTE man ha spolarvätska i bilen. Idag låg solen på. Lågt låg den också. Rakt in the face. Rutan kunde jag liksom inte se igenom heller. Totalt livsfarligt. I morgon lovar jag att fylla på innan jobbet. Jag lovar. Jag har tur som inte smällde idag. Herregud vilken bra bilförare jag är som kan köra utan att se.....;)


Antal onödiga godisbitar: 13

Antal gosiga elever som gör mitt jobb fantastiskt: 26

Antal komplimanger: 3 väldigt fina

Antal steg ute i solen: 10 (tyvärr)

Antal köpta spolarvätskor: 0

Antal kakor under samtalet med Emil: 9

Antal önskningar om en Audi Q5: 37





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards