Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Paola Loderini - 28 februari 2013 11:27

 I tisdags var det dags för lilla Bill (Bil med två L) att kollas och godkännas. Inför detta möte visste jag redan att min handbroms var kass, då den redan var detta förra året, men av någon händelse tyckte den mannen att jag säkerligen skulle greja med detta så han godkände mig. Jag tänkte att nu måste jag vara väldigt förtjusande om de ska bortse från min handbroms ändå. Jag möter då en man, tack och lov, och jag är lite fin. Har piffat mig lite extra för detta möte och spärrar upp mina ögon så att jag ser lite rådjursliknande ut, men ändå får en liten hjälplös och kanske på gränsen till ointelligent blick. Här säljer man sin själ, bara den går igenom...


- Hej. Detta är Bill.

- Jaha, är det Bill som äger bilen?

- Nä, detta ÄR Bill.

- Bilen heter alltså Bill?

- Ja. Bil med två L. Kom inte på något bättre. Tänk på att han kan vara känslig.

- Ha ha, ja, det är nog bra att ha ett namn på bilen. Känsliga Bill.

- Hur ser han ut då? Klarar han sig?

- Han ser bra ut, men en lykta har slutat fungera, den måste du byta.

- Ja, men det är ju inte hela världen.

- Undersidan är fin. Det är en fin bil.

- Ursäkta. På allvar? (den är skitful)

- Ja. Jag ser inga problem med den, fast handbromsen är otillräcklig.

- Jaha... men jag lovar att inte parkera i uppförsbacke.

- Du måste nog komma tillbaka ändå.

- Men exman tog min BMW och jag får köra den här fula.

- Det är ju bara att du spänner handbromsen och byter lykta.

- Om jag lovar att göra det, slipper jag komma tillbaka då?

- Tyvärr måste du nog komma hit igen. Och du måste även registrera dig.

- Men neeej. Det vill jag ju inte. Vadå registrera mig?

- Jag vill att små damer som du ska åka säkert och du måste skriva in att du kommit.

- Men jag kör inte med handbromsen och jag är ju här nu, utan registrering. 

- Ja, men nu var det ju bara du på parkeringen, men annars vet jag ju inte att du är här.

- Jag kan gå ut och vinka nästa gång.

- Öh... bäst är om du registrerar dig som alla andra.

- Jag registrerar mig nästa år alldeles ordentligt om jag slipper komma tillbaka...

- Positiva är ju att du kan komma efter jobbat, för du behöver inte boka tid...

- Jättepositivt. Jag känner verkligen hur positivt detta är. Kan jag byta in min bil här eller?

- Ha ha, nä.. här har vi inget du vill ha.

- Nähä...


Slutsats. Kan han vara gay eller kan det vara så att jag helt enkelt inte kan flörta till mig saker och ting länge?? Skit också!! 4 veckor har jag tydligen på mig, sen är det körförbud. Vad händer om man kör med en bil som har körförbud? Blir man av med körkortet då? Förra gången var det två killar som kollade min bil och dessutom vill bjuda på kostnaden, som jag ändå redan betalt över nätet, och dessutom var handbromsen precis lika kass, men det fick liksom gå ändå. Varför var inte dessa killar med denna gången? Fan.



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards