Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Paola Loderini - 6 mars 2013 20:17

Jag har haft en bebis i magen vid två tillfällen. För 11 år sedan låg en liten dotter där och gjorde mig sjukt illamående. Jag hade ju inte riktigt koll på att man faktiskt kunde få lite hjälp utan stod ut i 17 veckor med illamående. Kräktes i snitt en gång per dag. Mellan kräkningarna mådde jag visserligen rätt bra. 12 veckor skulle jag stå ut enligt boken. Efter 17 veckor mådde jag bra. Jäkla unge. Eftersom jag mådde så illa åt jag bara fräscha saker. Piggelin, frukt, sallad, fetaost visserligen, drack en massa vatten. Kan man ju tycka att man inte går upp i vikt på heller... men 18 kilo tyngre blev jag ändå. Undra varför... Hursomhelst är Meja den som plockar en godispåse, men kan spara hälften tills det blir gammalt. Hon älskar sallad med vinägrette, dricker nästan bara vatten och tycker om fräsch och ganska lätt mat.


Andra graviditeten. Viggo i magen. 25 kg gick jag upp! Tänk er 25 kg! Sjukt. Åt allt i min väg. hade huvudet i kylen konstant. Tänkte på mat alla vakna timmar på dygnet. Tyckte dessutom att jag var så vackert gravid... eller hur!? En valross. Världens största bröst. Fett och socker. Åt bara sånt. Gott var det också. Paj med grädde eller vaniljsås... minst en gång om dagen. Titta på Viggo! Han älskar godis, bullar och kakor. det finns inte en glass i hans värld. Det finns liksom 15-pack glass. Man får liksom vakta honom så att han inte smugglar in glass på sitt rum.


Vi pratade om detta vid matbordet idag. Mejas favorit: Tortellini (färsk såklart) med gräddsås och bacon. Vi pratade lite om vad barnen tyckte om och jag berättade om vad jag åt när de låg i magen. Viggo blev skitsur. Det är bara mitt fel att han gillar onyttiga saker. Kan man påverka det? Det kan man väl inte... eller? Stackars Viggo.... tur att han inte har anlag att bli överviktig... för med tanke på hur han kan vräka i sig så hade han egentligen rullat till skolan....


Demi och Claudia 


 

Såhär snygg var jag också som gravid. Absolut!




Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards