Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Paola Loderini - 26 mars 2013 23:18

 

Av Paola Loderini - 26 mars 2013 23:12

 

Av Paola Loderini - 26 mars 2013 23:01

   Jag undrar om det finns fler än dessa 4 fotbollsböcker?

Säg till mig i så fall.  


Av Paola Loderini - 26 mars 2013 22:56

Svindyrt, men gud så smart. Låt ungarna bygga sin egen nalle med ett hjärta instoppat och allt... kläderna ligger på samma pris som riktiga barnkläder... men söta e dom. varför kommer inte jag på en idé som alla barn vill ha? De människor som skapar ett ha-begär hos ungarna, de är ju dom som blir rika. Viggos nalle blev såhär fin i alla fall....


 

Av Paola Loderini - 26 mars 2013 22:36

Därför gillar jag inte påsken alls....


1.

Jag gillar inte gult. Gult är fult, det sa man ju alltid när man var liten. Tänk va rätt man hade redan då. Jag gillar inte gult. Inget i mitt hem är gult och inget i min garderob är gult, förutom ett linne från adidas som jag tränar i... eller bör träna i... men det är mer någon illgul/illgrön färg. Har använt detta en gång... Därför är det stackars påskpyntet jag har inte gult. Utan lila och grönt och lite andra färger. Jag slänger fram det bara för att barnen tycker att det är rolig. Absolut bara för dom. Jag gillar inte påskpynt och skulle aldrig drömma om att sätta upp en gardin eller nåt med kycklingar på. Bara för barnen... that´s it.


2.

Jag tycker att långfredag är tråkig, fruktansvärt lång, och man måste umgås sådär trevligt med nära och kära. Jag har bestämt att jag ska rätta nationella matteprov bara för att få tiden att gå. Denna dagen är dessutom självklara dagen att smygtitta i påskäggen, för att sedan bara ta EN godis. Men EN godis är ju vansinnigt tråkigt att äta, och då slänger man i sig ett par till, för att sedan se att det ligger några äckliga godisar kvar så påskägget är inte direkt spännande att öppna på påskafton. I de allra värsta fallen går man ju till och med och smygäter från barnens ägg när de ligger och sover.


3.

När frågan ställs: "Vad ska du göra i påsk?" som då alltid ställs på varenda jobb i hela världen, så vill man egentligen svara: Jag ska tyvärr påskpynta, äta mat och dricka must som påminner om julen, som dessutom precis har varit om man kollar vädret, och jag ska äta så mycket godis så att jag mår illa. sen ska det ligga en massa fula halvätna ägg i hela hemmet och så kommer solen att skina på mina smutsiga fönster.....Självklart svarar man istället: (eftersom man inte kan stå för vad man egentligen tycker eftersom påsken ska vara så fantastisk och man ska umgåååååås) Åh, tur att man är lärare och har hela veckan leeeedigt och vi ska ha så mysigt heeeela påsken! Gud va trevligt!


Det som däremot är positivt är att jag har mina barn vecka 14 och vi är ändå, tro det eller ej, nära våren....


  Påskpynt... som inte är gult.

Masken har Meja köpt till mig i Mexico.

Äggkopparna kommer från Bagaren och Kocken. (6 färger)




Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards