Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Vilken dag!

Av Paola Loderini - 28 mars 2013 22:34


Klockan 8.00 mådde jag hur bra som helst. Klockan 8.30 var jag likblek och svimfärdig! Mitt under lektion! Tre killar i min klass agerade snabbt och fick iväg mig till skolsköterskan så att jag liksom kunde svimma på rätt ställe och inte efter att jag kräkts på en högstadieelev och ramlat ihop utanför deras skåp. (jag skulle troligen ha gjort detta annars) Jag kan ju tala om att det handlade om sekunder. Hade inte mina elever fattat att det var något som inte stämde så snabbt hade jag nog inte hunnit dit.


Jag fick ligga inne "på sjukan" i en timma, med värktabletter. Jag bet i kudden kan jag ju säga. Jag kände igen den där smärtan så väl. Ungefär mitt under första året på gymnasiet tills jag födde mitt första barn har jag svimmat eller halvsvimmat lite här och var. En gång i månaden. Jag visste inte då att man kunde få hjälp i form av tabletter utan stod ut. Ibland hann jag liksom inte hem från skolan utan la mig på en gräsmatta på vägen. Mobiltelefoner hade man ju inte då så om det kom förbi någon människa kunde man liksom säga vart man bodde så att mamma kunde komma och hämta mig. En gång i månaden under flera år. Det fanns stunder man ville hoppa ut genom fönstret för att liksom slippa helvetet. Men jag kom på lösningen. Somna innan det bryter ut. Tur att jag var en trött tonåring och kunde somna lite vart som helst. Det hände ju att man somnade på lektionen. Fick ändå beröm för att man varit tyst och låtit andra få tala;) Lärarna hade ju noll koll....


I alla fall har detta inte hänt mig de senaste 12 åren och därför blev jag ju en gnutta förvånad att det skulle hända nu idag. Jag har ju dessutom en hormonspiral, mycket vanligt att man sätter in efter att ett barn är fött, och detta innebär ju att man inte riktigt har koll för man har ju inte röda perioder. Man har inga perioder alls. Därför var ju detta lite mysko.


Fick sms:a mellan värkarna. Först till min chef som förväntade sig att jag skulle infinna mig på ett medarbetarsamtal kl 9.15, direkt efter lektion. Jag var ju dessutom utklädd till kossa med en äcklig plastig juver på magen, eftersom vi har vad vi kallar Påskbus på vår skola varje år. Snyggt!


- Jag ligger i en soffa hos skolsköterskan. Borde vara hos dig nu, men kan inte röra mig. Jag vill bara tala om att jag trivs, mina elever sköter sig, och de vi haft ett öga på sköter sig exemplariskt. Trivs jättebra. Har inga klagomål och schemat funkar okej. Vi får prata en annan dag.


Sedan sms:ar jag Emil som är nyopererad och har värktabletter i form av morfin på sitt rum.


- Jag tror att jag dör, så kom hit med ditt knark. Gärna nu! På riktigt. Jag skojar inte. Antingen gör du det, eller så kommer du hit och ger mig en rak höger så att jag slocknar.


- Men herregud. Vad har hänt? Kommer kl 10. Jag har lektion.


(fan... hinner ju dö innan dess)


Sedan skriver han igen, men då har jag somnat...


- Stod utanför och hade med mig tabletten, men hon ville inte släppa in mig! Hon sa att du sov och redan fått Panodil och Ipren! jag vågade inte säga emot. Hon var så bestämd.


(Fan, rena Fort Knox här ju! Kan inte ens smuggla en värktablett!)


När jag vaknade mådde jag bra. Ont och mör, men inte svimfärdig och illamående. Klassen var så orolig att jag fick helt enkelt tala om vad det var för fel, och att flickorna inte behövde förvänta sig detta utan jag hörde till ovanligheterna. de hade ju fått panik annars. Fick ju mejla föräldrarna och hylla de tre modiga och hjälpsamma killarna som drog en lärare, utklädd till kossa, genom hela högstadiet för att jag skulle få lite vård. Coolt. Det är mina killar det.


Vi vann hela fotbollstuneringen och dessutom vann dom bäst klädda tjej och bäst klädda kille av alla i deras årskurs. Vi har flyyyyyt kan jag säga. Everything we touch turns to gold;) Förra året vann vi "bästa skapade kyckling".



 

Min opedagogiska kommentar: "Jag förväntar mig att ni vinner".


Hysteriska klassläraren står utklädd till ko vid sidan av planen och gapar. ....


Här ska det vara ett foto av mig i kodräkt... men det går inte för jag har inte fört över bilderna än... kommer i morgon.


Försöker nu hitta min nästa frisyr.... Vad tycks om den här?



 















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards