Alla inlägg den 31 mars 2013

Av Paola Loderini - 31 mars 2013 23:39

  Finns att köpa på Önska.

Fint att ge bort i dop-present tycker jag.

Av Paola Loderini - 31 mars 2013 23:20


Lånade ett stort as till bil när jag och dottern skulle till Ullared för över en vecka sedan. När vi väl handlat allt och skulle öppna bilen hade jag tappat nycken.... någonstans på alla dom kvadratmetrarna... eller utanför. Vi hade sånt flyt att någon äldre herre hade funnit nyckeln på utsidan och lämnat in denna till informationen. Jag fick tag i en vakt som fick följa mig till bilen eftersom jag inte med säkerhet kunde säga att det var just den nyckeln. Bilen var ju inte min, och jag stirrar ju inte på en bilnyckel ordentligt när man lånar en bil liksom... kan jag tycka.


Väl hemma kunde jag ju inte hålla mig... försökte liksom lägga fram det lite roligt.


- Du...vet du vad som hände!?

- Nej, det vet jag inte.

- Lova att inte säga att jag aldrig får ta din bil igen.  

- Kan jag liksom inte lova.

- Då säger jag inte.

- Har du repat lacken?!

- Neeeeej. Så farligt e det inte. Du måste lova.

- Då lovar jag, om du inte repat lacken.

- Jag tappade din bilnyckel på Ullared.

- Va? Du skämtar. Hur?

- Nä. Vadå hur? Någon hade lämnat in den. Så allt blev bra.

- Men ärligt. Jag hade ju fått åka dit med en extranyckel!

- Ja, men nu behövde du ju inte det!

- Jag hade ju inte blivit nöjd om jag hade fått göra det i alla fall.

- Nä. Jag vet, men det är ju därför jag berättar!

- Men du hade ju ändå varit tvungen att berätta om du inte hittat nyckeln.

- Jaha... du menar så...

- Ja, så menar jag.

- Jag får ändå använda bilen va?

- Jag har ju lovat, men det är typiskt dig! Du hade aldrig tappat din egen nyckel!

- Nä. Det hade jag nog inte. Du har alltid rätt, eller i alla fall ibland. Mer sällan kanske...

- Men nu hade jag rätt! Eller hur?

- Jag vill inte prata om detta med nu.






Av Paola Loderini - 31 mars 2013 23:09

Jag är nog en av de få som inte gnäller om att min tidning börjar med 24 sidor reklam innan själva tidningen börjar. det är liksom hur mycket reklam som helst! Står för att jag gillar det, för reklamen är oftast jävligt snygg! Kolla på den här till exempel. Hur snygg e inte den här reklamen?


  Tog ett foto i min tidning.....

Hatten av för den som skapat denna fot.


Puss!!

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards