Alla inlägg den 17 april 2013

Av Paola Loderini - 17 april 2013 22:19

Det är liksom så att jag absolut inte kan köpa en massa skor jag vill ha, utan måste faktiskt tänka praktiskt. Det var det ja... tänka praktiskt. Det går inte för jag älskar ju skor, gärna festliga. Känner mig snygg och långbent med god hållning när jag bär höga klackar. Det gör alla tjejer. Man känner sig kvinnlig. Vissa har en massa skor, men kan inte gå i dom. Detta har jag bloggat om förut. Om man ska ha på sig ett par 12-centimetare måste man kunna gå i dom, och det får absolut inte se ut som att det är två knän som är ute och går. Fruktansvärt. Öva, öva och öva. Hemma när ingen ser. Tricket är helt enkelt att du ska sätta i hälen i backen precis som du gör när du bär ett par Adidas. Bara gå. Sätt inte hela fotsulan i backen samtidigt för då blir det liksom inte bra. Helt onaturligt.


Hursomhelst har jag ett jobb där jag inte kan springa runt i klackar utan jag står och går hela dagarna, oftast stressad, och dessutom kanske ska vara med på fotbollsmatch en rast. Converse är mina jobbskor. I flera färger. Inte bra det heller, eftersom en Converse egentligen tar död på dina fötter och din rygg i längden. Finns liksom inget stöd alls. Jag drömmer ibland om att ha ett sånt där snyggt yrke, där jag sitter på ett flashigt kontor....gärna på Manhattan. Jag reser mig ibland och går bort till enorma fönster på 34:e våningen. Har den perfekta pennkjolen, en liten figurnära vit skjorta och en skitsnygg kavaj. Solbrända ben och ett par skyhöga klackar. Jag kallar in lite viktigt folk på möten och tar långlunch på en häftig restaurang där min Bayswater-väska rymmer precis det där viktiga som jag ska presentera på nästa möte. Eftersom jag har lika höga klackar som lön, köper jag givetvis ett par Manolo på lunchen.... bara sådär. Japp. Sedan vaknar jag liksom....Vill nog egentligen inte ha det där jobbet alls, men jag skulle vilja klä upp mig till tänderna på vardagar. Det skulle jag vilja. I alla fall ibland.


Det är liksom inte bara jag. Det är dom flesta. Alla älskar skor. När Net-a-Porters sajt The Outnet rear ut de riktigt tunga klackarna, Louboutin med sina röda sulor, säljer de ett par skor var nionde sekund! Det sjuka är att dessa är så höga att de enbart passar till festliga tillfällen. I alla fall i vårt "lagom-land" samt att sulan är så unik att du helst inte vill trippa utomhus med skon! Om du äger ett par och vill reparera sulan så tror jag att du måste ta dig till Stockholm. Det är som att äga en tavla av en mycket känd konstnär. Bär dom inte för fan, men ha dom hemma! Herregud... Men jag vill ändå ha! Jag vill!!! Det som är snäppet värre är ju ändå att Christian Louboutin stämde Yves Saint Laurent för att "kopiera" den röda sulan och summan av detta är nu att de röda sulorna får säljas om hela skon är röd, annars är det då lag på att enbart Louboutin får skapa skor med denna röda sula. Ett lagstadgat signum helt enkelt. En applåd. Då kan jag ju också tala om att röda sulor har Y.S.L haft sedan 70-talet, men tyvärr fick de nu tänka om. Vi övriga som älskar skor, även lite mer prisvärda, ser gärna att den röda sulan även får sitta på andra märken då det är väldigt läckert.


Puss och kram

P





Av Paola Loderini - 17 april 2013 22:15

     Skon av alla skor i världen kostar ca 5700 kr tror jag. Varfööööööör??????

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards