Alla inlägg den 18 april 2013

Av Paola Loderini - 18 april 2013 21:32


I dag känner jag mig alldeles tom. Kall nästan. Obehagligt. När man liksom börjar fundera på allt möjligt. Meningen med livet och allt det där. Träffade en författare idag. En barnboksförfattare. Hon var bokad till klassen och efteråt satte vi oss och fikade i personalrummet. Berättade om min son som är lite orolig för att han inte har tappat sina framtänder än. Helt plötsligt ville hon ha min adress och skulle minsann skicka en bok som vi kan läsa på kvällen. Varm människa som lyser när hon pratar om inspirationen till skrivandet. Jag bara sitter och njuter av att se männsikor som brinner för sitt yrke. Jag älskar också mitt yrke, men jag är aldrig tillräcklig. Aldrig tillräcklig på jobbet. Aldrig tillräcklig som mamma. Aldrig tillräcklig som flickvän... om jag nu är en flickvän...aldrig tillräcklig för vänner. Om människan inte hade behövt sömn kanske jag hade kunnat vara tillräcklig... men jag tvivlar på det också, för vi är vansinnigt duktiga på att fylla all tid. Den tid vi hade tjänat hade vi fyllt. Vi är aldrig tillräckliga. Hur lär man sig att man är tillräckligt bra, duktig, proffsig och uthållig? När kan man få känna att man är riktigt nöjd med allt man gör? Troligen aldrig, men jag hade gått över het lava för att få känna så just nu kan jag säga. Jag är bara tom. I alla fall idag. Kanske känns det lite bättre i morgon. Förhoppningsvis.


Godnatt .....


Av Paola Loderini - 18 april 2013 20:59


...... är en tidning som jag lovar att aldrig köpa igen. Kände mig lite övergiven och ensam i dag... köpte en tidning och fattade direkt att jag vuxit ifrån denna tidning med hästlängder! ..... To old for that shit!



Av Paola Loderini - 18 april 2013 20:55


ISLA FISHER


 

Av Paola Loderini - 18 april 2013 20:44

Hon är idag 46 år och det sägs att hon är gravid!

Snygg är hon i alla fall. Inspiration till kort frisyr i sommar.


   


 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards