Alla inlägg den 21 april 2013

Av Paola Loderini - 21 april 2013 19:14


Den låt jag lyssnar på mest nu är

Mirrors av Justin Timberlake.

Blir totalt förälskad! Jag får ont i hjärtat av den låten!


Men kan också rekommendera en sångare som gör covers på varenda hit och lägger dessa på YouTube. Han heter Sam Tsui. Hans version av Mirrors är grym. Han har exempelvis också lagt ut ett medley av Michael Jackson, och när Fireflies var på tapeten lyssnade jag bara på Sams version. (...den ska ni även se videon av, för där kör han själv alla stämmor...)


En mycket enkel vanlig asiatisk kille som inte har ett idol-fejs... så han får köra sina covers liksom. Kändare än såhär blir han dock inte. Jag tycker att han har en bättre pop-röst än de flesta poppisar.



Av Paola Loderini - 21 april 2013 18:56

-Jag vill att du städar ditt rum! Det ser ut som någon slängt in en handgranat här!


det händer ingenting. det skjuts upp till "sen". Jag gör det "sen"! Och sen, eller korrekt svenska när man skriver "sedan" eller "senare" kan ju för bövelen vara när som helst men tro mig, detta "sen" ligger inte inom närmaste framtid. Det vill jag lova. Jag är ju precis som min egen mamma var när jag kom in i tonåren. Jag orkar inte se det. Vill egentligen bara stänga dörren, men det gör jag ju inte, utan går in i denna röra och gör det jag absolut inte ska: Jag städar.


Nu har jag kommit på det. Jag kör någon typ av psykologisk grej: Jag önskar istället för att vilja. Ja, såhär låter det nu.


- Jag önskar att du städar ditt rum och djuret önskar att ha en ren bur! (hamstern)


Jag borde skriva en avhandling. "Tjata mindre och få bättre resultat". Rummet är ju inte i perfekt ordning, det är väl att ta i, men det går att ta tre steg in utan att sätta foten i smutstvätt, en burk med nagellack eller i en av hundra skolväskor.


Hälsningar

Fröken Ordning


Av Paola Loderini - 21 april 2013 18:42


Beröring. En hand på din kind. Ett finger på din rygg. Bara för att man inte kan låta bli. Eller för att man själv vet att det betyder så mycket. Jag tror att kraften bakom beröring är otroligt stark. Livsfarlig eller nödvändig. Bestäm själv. Utan kroppskontakt blir vi kalla och likgiltiga. Vi behöver beröring för att fungera och må bra.







Av Paola Loderini - 21 april 2013 18:28


Tack alla som var med i Slottskogen idag.

Min grill fick sin första grillning:)








Av Paola Loderini - 21 april 2013 18:25

 

Av Paola Loderini - 21 april 2013 11:27

Rosa byxor som inte har för pyttiga fickor... Min rumpa måste ha stora fickor!
Någon som hittar såna???

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards