Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Ta hand om huden i sommar....3 "måsten"

Av Paola Loderini - 19 maj 2013 12:15



1. Peeling


Bli av med döda hudseller. När du  smörjer in dig efterår så tar kroppen upp produkten mycket snabbare. Tyvärr är jag inte särskilt duktig på att använda peeling. Ska bli bättre på detta. Hittade produkter som jag glömt använda sedan jag blev bortskämt bortrövad till St Jörgens spa. Nu ska här peelas!


2. Använd solskydd


Ja. Det är ju det där. Sitter fortfarande i oss. Rädda för att vara bleka i början av sommaren. Vi tror fortfarande  att lite solskyddskräm inte släpper igenom det som vi vill ha. Jag har faktiskt lärt mig nu. Jag har alltid solskydd i min dagkräm och dessutom skulle jag aldrig, trots mitt italienska pigment, ligga i solen utan solskydd. Jag är ett levande bevis på att man kan bli brun ändå. Inte just nu. Nu har jag färg som en döing men senare blir jag faktiskt lite brun. Utan att bränna mig! Vi förväxlar solkysst hy med bränd. Så när vi är röda säger vi : Åh va färg jag fått idag...!! För att senare när det där röda lägger sig, ömsa skinn som en orm. Näpp. Jag är numera SOLSMART!


3. Bevara solbrännan


Smörj in kroppen. Sol och salt torkar ut huden och du böhöver dricka en massa vatten (som jag heller inte är så duktig på) och du behöver också hjälpa huden från utsidan med återfuktande produkter. Efter duschen när huden fortfarande är fuktig, smörjer du in dig för bästa resultat.


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards