Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Paola Loderini - 12 juni 2013 22:22



Men det var då själve fan! Jag har inte mer timmar på dygnet. Jag får inte ihop det. Exempelvis idag... då sitter jag på jobbet och tror att jag kan få bort högen på skrivbordet. Hoppsan. Meja har tid för klippning 14.30 Då slänger man sig i bilen, och övertalar mamma i telefon att åka ifrån Orust kl 6.30 i morgon för att hoppa in för mig på barnens skolavslutning. Tur att mamma finns liksom. Jag hade inte tur... barnen slutar skolan samtidigt som jag släpper mina elever fria. Kan inte vara ledig. Hopplöst.


I bilen får jag även prata med min advokat som talar om för mig att stämningen på över 400 000 kr (har legat lite sömnlös i två dygn) inte blir av för att det kom in till Tingsrätten en vecka försent. Hur man kan bli stämd på så mycket pengar är en gåta i sig, men eftersom en stämning är en offentlig handling så är den öppen för allmänheten. Bara att läsa. Jag tänker inte skriva något om den här, för jag känner att jag bara blir förbannad.... det hade slutat med personlig konkurs....innebär en jävla massa konsekvenser för mig, men det värsta: En jävla massa konsekvenser för barnen som jag ska försörja med mat och tak över huvudet. Jag får tacka min advokat för att han är vaken på sånt som jag inte är... datum! Jag hade nämligen inte kunnat behålla honom i Tingsrätten. Helt enkelt för att jag inte har resurser.... tänkte skriva tillräckligt med resurser... men jag kan lika gärna skriva att jag inte har några resurser alls. Skillnaden på min advokat och andras är att han har ett hjärta. Kan man inte tro om advokater, men min har det. Han tog mig under sina vingar även om jag var totalt utblottad och jag vill inte nämna honom vid namn, innan jag frågat honom, men han är ovanlig. Mycket ovanlig.


Hursomhelt, när Meja var snygg i håret... hämtade vi den yngsta i familjen och stoppade i oss skräpmat på vägen hem. Ingen av oss gillar skräpmat, men eftersom jag glömt äta idag fick jag svänga in på den läskiga hamburgekedjan för att få upp mitt blodsocker. Har inte sovit många timmar per dygn de sista två veckorna. Det känns nu. Sedan var det bara att åka hem och förbereda maten till knytkalaset i kväll. Meja skulle samlas kl 18 för genrep inför skolteatern, där hon faktiskt hade en av de större rollerna... På engelska! Vi andra var välkomna kl 18.30 Då hann jag till och med lämna in de delikatessköpta svindyra kycklingspetten, eftersom jag inte hann göra några egna, samt salami och kalkon. Svindyrt, men jag köpte mig fri. Jag var tvungen.


   Viggos avslutningskläder!

Lite dyra kanske men det är han värd efter ett fantastiskt år i skolan.

Nu läser han saga för mig, istället för att jag läser för honom!



...och på min önskelista (drömlista) står dessa skorna...


 

ca 2600 kr

Tara, Arkaden


(Det är jag som provar den där på bilden.... det var lite tungt att ställa den på hyllan igen...)



Godnatt!





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards