Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Paola Loderini - 16 juni 2013 15:48



Skriver Kate B för att jag inte är säker på hur hennes efternamn stavas. Hon har i alla fall varit flckvän till Alexander Skarsgård. Skitsnygg, lite väl mager bara... och fantastiska ögon!


 

Av Paola Loderini - 16 juni 2013 15:03



Denna ska tydligen gå att beställa för 699 kr men vet inte riktigt hur man får hem den... Jag klickade mig fram lite och hittade denna på en blogg... tror det var www.kenzas.se och den vägen kan man nog gå. Gillar den väldigt mycket... Kommer fransarna att vara coola även nästa år? Det vet jag inte, men jag skiter lite i sånt.


 





Av Paola Loderini - 16 juni 2013 14:34



Fredagen börjar med en bal på slottet, och jag dyker upp i den här!


 


Jag älskar rött! Bär du rött så står du automatiskt i centrum! Allas ögon faller på röda kläder!

Den här är från Christian Dior och den går givetvis inte att lösa för pengar,

men någongång vill jag bära en liknande klänning.


På lördagen är det en pampig fest i Frankrike på en herrgård i något vindistrikt...

 Jag väljer vitt för att lysa under solens strålar!


 

Denna kan man ju säga "I do" i också om man vill...

eller bara glänsa i oskyldigt vitt.....



....och på kvällen när stjärnorna tindrar gör jag en praktfull entré i den här!

Detta är min absoluta favorit! Tyvärr är även denna från Dior...


 






Av Paola Loderini - 16 juni 2013 13:53



Jag vet! Det kommer att regna! Men nu är det såhär att mina kotletter har legat i marinad och jag ska grilla ändå! Jag tar in maten. Det är faktiskt okej att grilla under ett paraply när man vet att det blir väldigt gott! Grillat är ju ändå godast.



Till mina kotletter ska det serveras en färskpotatissallad med lite sesamfrön och annat. Vet inte riktigt hur det blir, så jag väntar med det receptet. Till detta tänkte jag det här. Ett recept från Tina Nordström, som i sin tur har snott det från en restaurang!


   Jag älskar tomater!



Sallad på tomat, mozarella och brynt smör


(stor sallad)


600 g tomater. gärna olika sorter

4 påsar mozarellaost från buffel á 125 g

75 g smör

en halv citron

1 kruka basilika

salt och svartpeppar


Skär tomaterna i skivor. Bryt osten i grova bitar. Lägg allt på ett fat. Bryn smöret. Pressa citron över ost och tomater. Skeda över smöret. (Gyllenbunt och hett). Avsluta med salt, papper och basilika! Serveras direkt!


 








Av Paola Loderini - 16 juni 2013 13:29


Det bästa med sommaren är

att man slipper leta efter mössor och vantar!


 

Av Paola Loderini - 16 juni 2013 12:33



Igår var Meja på Liseberg med sina vänner. Alla har tydligen guld-pass. "Alla" kan man ju diskutera, men jag har kollat upp lite och det är väldigt vanligt att ungarna får guldpass på Liseberg som ett brev på posten. Vad kostar ett guldpass? 1400 kr? Något sådant i alla fall... Hm...Vill man ha ett guldpass får man spara till i alla fall hälften själv eller så önskar man sig passet i julklapp, om man som Meja, fyller på hösten när Liseberg stänger. Nu vill jag höra! Får alla barn bara guldpass sådär? Meja fick ett säsongskort, ett inträdeskort, för att kunna gå på alla konserter i sommar. Det är vad hon får. Viggo är bara 8 år, snart 9. Han får vänta. Jag vill inte säga "det var bättre förr" men när jag växte upp hade jag i alla fall lite koll på att saker och ting var väldigt dyra och man kunde liksom inte bara få... man fick önska sig eller spara. Att ungar idag inte riktigt har samma koll beror givetvis på oss föräldrar, hur vi uppfostrat, men jag säger nog mer "nej" än "ja" nuförtiden. Man kan inte få allt man pekar på. Punkt.


Hursomhelst var vi där igår. Meja med sina kompisar. Jag kidnappade lilla Ellen som fick bli Viggos kompis, så jag slapp åka alla karueller och banor. Viggo är ju lite stolt för att han är 140 cm lång och kan åka allt, men egentligen åker han ingenting. Lite rädd för det okända. Ellen däremot är inte riktigt så lång men vågar desto mer. Det där med åkpass vet jag inte om man egentligen tjänar på. Inte när han får stå mer än hälften av tiden i kö. Bekvämt är det i alla fall. Det var vansinnigt mycket folk men det var väldigt mysigt. Ellen vann en mega-choklad. Viggo vann 6 st stora chokladkakor. Meja vann en nalle. Jag vann ingenting. Min tur har vänt. Jag vann alltid förr. Flera stjärnvinster när det inte ens fann "stjärnvinst-hjul". (De som är stjärnvinst varje gång). Min exman sa alltid "Snälla, vinn nu inget jätte-djur". Han var lite trött på att det stod fula djur i varje hörn i huset och samlade damm. Ett tag hade vi en mega-Ior från Nalle Phu, en mega-banan, en mega-Pokemon och en gigantisk kossa i huset samtidigt. Ingen kan liksom leka med dom. De är ju sjukt stora. Kossan var ju dubbelt så hög som Meja på den tiden, men jag skulle absolut ha ett djur varje gång jag var på Liseberg. Kommer ihåg när jag vann den där.... Jag fick ta en taxi för att få hem den för att ingen hade lust att hämta mig. På den tiden deltog jag också i massa andra tävlingar. Inte för att jag absolut ville ha priset som lottades ut, utan bara för att se om jag kunde vinna. Jag fick allt möjligt i brevlådan: Bikini, solglasögon, schampoo, frön att sätt i jorden, kläder, en väska, cd-skivor,  biobiletter, armband och en gryta. Någon kokbok fick jag också. Helt sjukt. Jag vann aldrig pengar på en trisslott men prylar vann jag.


Paola


Ps. Jag tycker att tvättmedel är vansinnigt dyrt. Eller så är det så att jag tvättar sjukt ofta.





Av Paola Loderini - 16 juni 2013 12:30

Hon är så häftig! Tycker att hon är så himla bra!


     

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards