Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Vill du ha något i affären?

Av Paola Loderini - 25 juni 2013 15:40



Varje dag, och det slår aldrig fel. Varja dag, efter jobbtid, när han är på väg så ringer han.


- Jag har slutat nu, vill du ha något i affären?


Varenda dag! Det kan jag säga att det gör inte jag. Jag tänker inte på det. Jag bara åker från jobbet. Har liksom lite annat i huvudet. Jag tycker att det är väldigt fint av honom att. En fin egenskap att alltid tänka på människor omkring honom. Så jag sa det till honom.


- Jag tycker att det är väldigt fint av dig att alltid fråga...

- Vadå? Vad frågar jag?

- Om jag vill ha något varje gång du ska hem.

- Ja... annars får jag ju sätta mig i bilen igen, och åka iväg på kvällen.

- Varför då?

- För du vill ju alltid ha något akut. Och då får jag ju handla det.

- Men jag kräver väl aldrig att du ska åka och handla, jag kan ju handla själv.

- Men jag vet ju att du gärna inte vill.

- Nä, vem vill egentligen, men man måste ju om man behöver något, eller vill ha.

- Ja, därför gör jag det. För att slippa få en fråga senare som jag inte kan säga nej till.

- Jaha... du är en fin kille du.

- Ja, tänk på det!

- Ja ja... jag tänker... jag tänker...


Det finns mycket positivt och fint i varje männsika... Amen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards