Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Paola Loderini - 26 juni 2013 23:40

   Johnny Depp

Av Paola Loderini - 26 juni 2013 23:21



Nytt, eller i alla fall nytt för mig. Testade på Elexia (där jag bör träna regelbundet eftersom jag har ett kort där...) Det var kämpigt. Riktigt kämpigt. Passet är alltså indelat i 3 huvudpass om man inte räknar uppvärmingen på 10 minuter. Uppvärmingen var inte enbart uppvärmning för mig. Det var värsta uthållighetspasset kan jag lova. Men här gnäller vi inte! Otränad? Jajjemän! Vems ansvar för detta? Bara mitt!


Därefter kom "Fast" som då är baserat på att man har så hög puls att hjärtat hoppar ut ur din bröstkort. Konditionsträning i världens fart. Är du inte tillräckligt snabb så har du en instruktör i örat som skriker att du kan bättre.


Efter "Fast" kommer "Fit" som då baseras på dina muskler och det är styrketräning med fria vikter samt din egen kroppsvikt. I tempo. Kul och något jag faktiskt kunde. Jag är nog lite stark ändå. Har tidigare haft problem med marklyft, alltså att hitta rätt muskel. Kan ha hur mycket vikter som helst och känner inte ett skit. Eftersom jag gör fel. Men nu lägger jag vikter längt upp på ryggen och helsike vad rätt det blev! Grym instruktör! Jag har hittat musklerna nu. Aj.


Sedan den sista. Fabulous! Smidighet. Något jag inte är något vidare bra på men jag ser ganska snygg ut i spegeln när jag töjer, böjer, vrider och sträcker på mig. Balans och statsika övningar handlar det om, och jag är väl lika smidig som en säl. Musklerna är korta. Den styrketräning jag tidigare gjort har gått rätt snabbt. Ingen direkt stretching efteråt. Det får man betala för nu. Kan däremot vara snyggt med korta muskler. Syns liksom lite mer... men kroppen mår nog bättre med långa.


Nu har jag vansinnigt ont överallt i alla fall...


Natti!

Av Paola Loderini - 26 juni 2013 23:07



Redan klockan 9.00 satt jag i tandläkarstolen med Tempur-madrass. Ja, så e det hos min tandläkare. Lyx. Känns som jag kommer hem till någon... Väntrummet är liksom ett mysigt vardagsrum. Privat. Ja, det är det. Inte så mycket dyrare än hos folktandvåren. Det är lika dyrt.


Jag blev fattig, men nu är jag fräsch och lagad. Känns bra. Riktigt bra.


När jag kommer hem strax efter 10 hade Meja inte ens vaknat än. Jag gillar det där. Få saker gjort tidigt. Frihetskänsla när man kommer hem. Fick dock dricka kaffet med sugrör och svälta i ett par timmar. Skulle inte hoppat över frukosten innan jag satte mig hos tandläkaren.  



Paola :)






Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards