Alla inlägg den 27 juni 2013

Av Paola Loderini - 27 juni 2013 10:50



Jean Paul Gaultier


haute couture



utställning


Arkitektmuseet


Stockholm


15 juni -  27 september



Någon som följer med?






Av Paola Loderini - 27 juni 2013 10:48



Lars Wallin



Helsingborg


Dunkers Kulturhus


15 juni - 29 september


Utställning i lite ny upplaga än den han hade 2011.


Vill gärna titta på detta... Någon som vill?



Av Paola Loderini - 27 juni 2013 10:31



Randigt

Ränder på tvären får dig att se bredare ut än vad du är.

Ränder på längden är mer smickrande.


 



Vit spets


Tydligen ska alla springa runt i vit spets i tid och otid.

Borde bara vara tillåtet på bröllopsklänningar och underkläder!


De vita spetsshortsen kan vara riktigt fina om du bär dem i din egen trädgård.

Köp svarta så ser de inte ut som du springer runt i underkläder.


T-shirt


I alla färger och former. Ledigt och snyggt.

Älskar T-shirts och tyvärr äger jag nästan inga! :(


Kostym i sommarfärg


Tydligen ska du äga en sommarkostym i rött, orange eller kanske någon blå färg.

Lite dyrt att köpa en om du vanligtvis inte klär dig så...

så varför inte bara köpa kavajen och använda till jeans eller shorts?


Bikini och solglasögon


Finns inga måsten utan bara att du måste äga en bikini och ett par brillor.

Själv har jag hittat ett par Oakley förra året i Paris.

Bikini har jag köpt på www.hm.com. Billigt och halvbra. :/


Klänning


Bästa köpet är en klänning som du kan ha både till vardags och fest.

En svart och en i färg. Sen är du klar.


Övrigt


stora halsband

knallfärgade väskor

fjärilsmotiv

korta naglar


 



Av Paola Loderini - 27 juni 2013 10:12

Har inte koll på parfymen så jag vet inte hur den doftar.

Men doftar den hälften så gott som klänningen är snygg så lär det vara värt att köpa den!


 

Av Paola Loderini - 27 juni 2013 09:59


När jag var liten tittade jag på "Huset fullt". Den bedårande lilla tjejen i familjen var så gullig! Det var tvillingarna Olsen som hade den rollen, båda två. Eftersom de var så små och det var en tung roll så fick de dela på den. Det var det man visste om systrarna Olsen.


Nu är de inte så mycket skådespel som gäller utan mer mode. Det var väl inte så längesedan de designade en väska av eget märke som skulle kosta upp mot en halv miljon kronor, och innan den ens var ute på marknaden hade världens mode-elit bokat upp de redan tillverkade väskorna samt de som var på gång.


De ser ibland lite ovårdade ut i tidningarna, men jag kan tycka det är lite coolt med surf-looken. Håret ser lite ut som det befunnit sig i salt och sol en hel sommar, utan borste. Ibland ser mitt hår ut så och då gör jag inget åt det. Bara låter det hänga....


     

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards