Alla inlägg under juni 2013

Av Paola Loderini - 24 juni 2013 21:39

   Mina elever överöser mig med blommor och presenter:)


...och den klänningen krävde ett linne under. Man måste vara anständig på jobbet!


Hela min balkong står i blom och för första gången vill jag sitta där på en stol och bara njuta.

Av Paola Loderini - 24 juni 2013 21:10



...om något ni inte ägde från början?...


Jag tycker att det är lite skevt, lite rubbat. Jag hör och läser hur männsikor mister sina föräldrar, ibland föräldrar som inte hunnit till pensionsåldern än, och dessa människor ärver både besparingar och stugor. När det gäller att splitta pengar på banken är det inga beskymmer, men den där lilla stugan, lägenheten eller huset som ska delas ställer liksom till det. I den grad att syskon som tidigare kommit väldigt bra överens blir som hud och katt. Sjukt. Ni har rätt att ärva era föräldrar, men satan vad småaktigt det kan bli när det handlar om mindre saker som ni inte ens ägt eller till och med viljat ha från början. Istället för att bli ännu närmare varann och dela den sorg som ni faktiskt går igenom, blir ni ha-galna idioter. När min pappa dog ägde han inte mycket, och jag tackar gudarna för att jag fortfarande tycker om mina syskon! Tänk er för innan ni gapar och skriker.


......livet är liksom för kort för att sätta pengar först på listan....



Av Paola Loderini - 24 juni 2013 20:49



Hej


Det är måndag. Jag skulle ju sätta igång idag! Men glömde. Meja hade sovit i stan så jag började att hämta henne. Lite andra saker kom ivägen. Viggo hade sparat pengar till en leksak, som han förstörde efter 3 timmar. Jättebra. Meja bjöd in 4 kompisar att sova över. Tre killar och en tjej. Lär ju inte sova många minuter i natt. Men det är mysigt att ha "huset fullt". Jag hade hemkörning på mat, och skulle beställa tapeter till Mejas fondvägg, samt handla mat ifall maten kom sent och alla ungar blev hungriga innan. Helt plötsligt hade hela dagen gått liksom. I morgon ska jag träna! Jag måste komma iväg  morgon.


....och här kommer dagens klänning från Dior. Högt på önskelistan ;)


 





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards