Alla inlägg under juni 2013

Av Paola Loderini - 17 juni 2013 19:48



Det underlättar om du är lite förälskad i någon som befinner sig på samma plats i livet...



om inte, blir kärleken väldigt krånglig...tyvärr...

Av Paola Loderini - 17 juni 2013 19:32

Först blir jag sjukt arg på min nya dator. Fick en ny dator i present. Ska absolut inte gnälla, är evigt tacksam för detta. Den lever dock sitt eget liv och stänger av sig för nya uppdateringar titt som tätt! Jag hade skrivit ett riktigt långt inlägg om min kära tandläkare och mina tandfobier... men jag orkar inte skriva det en gång till så jag gör såhär:


Jag hade tyvärr två hål. Ett litet och en lagning som jag bitit sönder.


Jag använder en svindyr bettskena på natten för att jag gnisslar och biter.

Om jag slarvar med denna får jag huvudvärk som ett brev på posten.


Jag har tydligen spända käkar även på dagtid så jag ska tänka på att slappna av.


Hur stort hål jag än har i plånboken så prioriterar jag alltid ett besök per år.


I dag känner jag mig väldigt ren. Bort med läskig tandsten!


Jag har en fobi. Lösa tänder. Mina barn tycker det är lite kul att visa sina lösa gaddar för mig

och se när jag blir kritvit och börjar må illa. Fy fan va äckligt.


Jag har en fobi till. Glasspinnar. Jag kan inte äta glass på normalt vis eftersom jag är livrädd för att pinnen ska nudda mina framtänder. Jag äter liksom runt glassen.

Jag ryser till och med när jag skriver detta nu... fy fan va äckligt.


Jag slarvar sjukt mycket med min tandtråd. Måste bli bättre på detta.

Av Paola Loderini - 16 juni 2013 15:48



Skriver Kate B för att jag inte är säker på hur hennes efternamn stavas. Hon har i alla fall varit flckvän till Alexander Skarsgård. Skitsnygg, lite väl mager bara... och fantastiska ögon!


 

Av Paola Loderini - 16 juni 2013 15:03



Denna ska tydligen gå att beställa för 699 kr men vet inte riktigt hur man får hem den... Jag klickade mig fram lite och hittade denna på en blogg... tror det var www.kenzas.se och den vägen kan man nog gå. Gillar den väldigt mycket... Kommer fransarna att vara coola även nästa år? Det vet jag inte, men jag skiter lite i sånt.


 





Av Paola Loderini - 16 juni 2013 14:34



Fredagen börjar med en bal på slottet, och jag dyker upp i den här!


 


Jag älskar rött! Bär du rött så står du automatiskt i centrum! Allas ögon faller på röda kläder!

Den här är från Christian Dior och den går givetvis inte att lösa för pengar,

men någongång vill jag bära en liknande klänning.


På lördagen är det en pampig fest i Frankrike på en herrgård i något vindistrikt...

 Jag väljer vitt för att lysa under solens strålar!


 

Denna kan man ju säga "I do" i också om man vill...

eller bara glänsa i oskyldigt vitt.....



....och på kvällen när stjärnorna tindrar gör jag en praktfull entré i den här!

Detta är min absoluta favorit! Tyvärr är även denna från Dior...


 






Av Paola Loderini - 16 juni 2013 13:53



Jag vet! Det kommer att regna! Men nu är det såhär att mina kotletter har legat i marinad och jag ska grilla ändå! Jag tar in maten. Det är faktiskt okej att grilla under ett paraply när man vet att det blir väldigt gott! Grillat är ju ändå godast.



Till mina kotletter ska det serveras en färskpotatissallad med lite sesamfrön och annat. Vet inte riktigt hur det blir, så jag väntar med det receptet. Till detta tänkte jag det här. Ett recept från Tina Nordström, som i sin tur har snott det från en restaurang!


   Jag älskar tomater!



Sallad på tomat, mozarella och brynt smör


(stor sallad)


600 g tomater. gärna olika sorter

4 påsar mozarellaost från buffel á 125 g

75 g smör

en halv citron

1 kruka basilika

salt och svartpeppar


Skär tomaterna i skivor. Bryt osten i grova bitar. Lägg allt på ett fat. Bryn smöret. Pressa citron över ost och tomater. Skeda över smöret. (Gyllenbunt och hett). Avsluta med salt, papper och basilika! Serveras direkt!


 








Av Paola Loderini - 16 juni 2013 13:29


Det bästa med sommaren är

att man slipper leta efter mössor och vantar!


 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards