Alla inlägg under juni 2013

Av Paola Loderini - 11 juni 2013 20:09

   Från vänster: Saga, Tilda, Viggo och Meja

På Göteborgsvarvet

Av Paola Loderini - 11 juni 2013 19:53

Av alla som skapar svenskt, är Ida Sjöstedt drottningen!


   

Av Paola Loderini - 11 juni 2013 19:37

Tack till Magdalena Gerlam



för att du och din familj är så fina!




och dessutom


TACK FÖR ATT DU BJÖD MIG OCH BARNEN PÅ JENSEN´S


Älskar er!








Av Paola Loderini - 10 juni 2013 21:52

   Svårt att veta vilken doft du ska köpa!? Herre min skapare va denna doftar gott!

Denna får gärna stå i min badrumshylla!


Av Paola Loderini - 10 juni 2013 21:45

   Till min syster på födelsedagen! Fick den skickad till telefonen.

Denna skulle hon absolut ha.

Av Paola Loderini - 10 juni 2013 19:44

Jag har aldrig gått på någon diet... Jag har aldrig ens ätit nyttigt under en längre period än två dagar. Jag vill verkligen, men så händer alltid något som gör att jag faller in i någon typ av stress och stoppar i mig något på vägen. Sockret i min kropp åker berg-och-dalbana.


Så läser jag då om Stenåldersmaten och denna typ av mat ska alltså vara väldigt hälsosamt. "Naturligt" är liksom tanken bakom detta. Vi ska äta på samma sätt som vi gjorde för 2,6 miljoner år sedan....jaha... och enligt Stenåldersmaten ska du stoppa i dig följande: 


Färsk frukt

Färska grönsaker

 Kött

 Kyckling

 Fisk

Skaldjur

Ägg

Avokado

Kokos

Olivolja

Nötter

Frön

Rotfrukter

Potatis

Mjölk från kokos

Mandelmjölk

Honung


Du ska äta mat som inte behöver en onaturlig prosess för att bli ett livsmedel. Socker och mejeriprodukter ska då gå bort. Spannmål och baljväxter också. Detta ska alltså ge dig en mer naturlig viktnedgång, om det är det du önskar... samt bättre hälsa och ett piggare liv. Du bygger upp ett naturligt immunförsvar och du stoppar inte i dig konserveringsämnen och transfetter.


Alkohol? Undvik helt om du kan... vilket inte många kan nu när sommaren kommer. Om du är en av dom som helst tar ett glas vin ska det vara rött. Ska du blanda en drink ska spriten vara ljus. Du ska däremot inte dricka söta drinkar! Alla söta blanddrycker går bort... stentufft men så e det.


Kaffe? I måttliga mängder och då ska detta drickas svart. Det kan tyvärr inte jag! Jag kan inte dricka kaffe utan mjölk vilket betyder att jag då ska hitta mandelmjölk...??...Nä...det är överkurs för mig.


Lever du sähär minskar du helt enkelt risken för diabetes och depression! Svårigheten är att välja frukostmat... fast svårigheten för mig är att få i min frukost i största allmänhet innan jobbet. Hursomhelst ska du ta bort flingor, bröd och mejeriprodukter. Va fasen finns det liksom kvar? Jo, ni förstår... en stenåldersmänniska äter nämligen mer lunchmat till frukost.


Men observera detta! Om du tränar ska du inte äta såhär. Tränar du regelbundet ska du tillsätta saker till din kost av det "förbjudna" för att öka dina prestationer. Du måste ha kolhydrater för att fungera, och det räcker inte riktigt med en potatis och en banan om du ska lyfta och springa som en dåre. Näpp! Då läggs det nämligen till lite mysiga saker som fullkornsbröd och havregryn.... Japp! Och där kom frukosten tillbaka genom en tråkig havregrynsgröt med en brödbit som smakar barkbit. Men det är ju alltid nåt.


Lycka till ... till er och mig själv. Nu ska jag prova detta... kanske. Få se....


 










Av Paola Loderini - 10 juni 2013 19:36

Dagens vackra kvinna! Hon är redan 44 år och blir bara vackrare!



 


 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards