Alla inlägg under juli 2013

Av Paola Loderini - 16 juli 2013 23:46



Jag har nu vant mig vid mitt kolsvarta hår, som bästa frisören Carro har fixat. Jag tycker om det. Mycket. Men jag tyckte det var väldigt mörkt i början. Nu är jag brun och då blir kontrasten inte lika skarp.


Innan solbrännan....


 





Av Paola Loderini - 16 juli 2013 21:22

 


Stekt kryddstark korv. Färskpotatis. Rödlök.

Färsk spenat. Soltorkade tomater i olja. En klick creme fraiche.

Av Paola Loderini - 16 juli 2013 21:17



1 stor baguette


100 g rumsvarmt smör


1 dl riven smakrik ost


2 vitlöksklyftor


2 dl hackad persilja


2 krm salt



Mixa smör, ost, pressad vitlök, persilja och salt med en stavmixer. Skär ca 16 skåror i brödet och lägg lite röra i varje skåra. Klä in brödet i aluminiumfolie och lägg på grillen ca 5 min. Brödet ska vara frasigt och smöret ska ha smällt.




Av Paola Loderini - 15 juli 2013 23:19

 

Av Paola Loderini - 15 juli 2013 22:57




Då blev det sådär spontant att jag fick följa med till Kroatien! Gaston och Emelie skulle bila ner till Kroatien och vi fick den fantastiska möligheten att hitta passet och ta ett beslut lite snabbt. Min 35-års-present tänkte jag. Jag vill bli brun och jag vill ha värme! Vi körde ner till Halmstad en mycket regnig morgon och jag mötte Emelie för första gången, och det blev himla bra alltihop! Klickade direkt. Bättre kunde det inte bli. Körde sedan 140 mil på en och samma dag. Lite möra var vi när vi skulle checka in på hotellet i Österrike.


Hursomhelst blev jag förälskad i Kroatien. Vilket land! Vilket ställe! Hit ska man ju åka. I Makarska befann vi oss och dit åker jag gärna igen! Vi flög hem, för Gaston och Emelie stannade.


   Ifrån bilrutan i Österrike


 


Jag och Emelie beställde fisk med vitlöksolja och sallad.

Det första vi åt i Kroatien. Har aldrig ätit så god mat på en semester. Inte ens i Italien.


 


Emelie på stranden. Såhär rent och fräscht är det överallt i Makarska.

Steniga stränder kräver stenskor som  kostar kring 60 svenska kronor.

Finns alla storlekar, färger och finns att köpa vid alla stränder.



Fortsättning följer....


Av Paola Loderini - 15 juli 2013 22:39



Låt mig presentera .....



 Kristofer Steen i egen hög person.... med blommor!



 


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards