Alla inlägg under augusti 2013

Av Paola Loderini - 26 augusti 2013 20:16



Är man själv så är man! Men det blev ingen skräpmat här inte! Åh nej! Efter Yogan idag tog jag svängen förbi Coop. kolla här! Det här var jättegott! Äter jag gärna igen!



1 färdigt marinerat kycklingspett från charken

50 g smulad fetaost

5 små gröna sparrisar, kokta (kokas 3 minuter)

1 msk rostade pinjenötter. (rostas i het panna någon minut)

1 plommontomat (som jag inte orkade kärna ur)

salt, peppar, rapsolja och lite vit balsamvinäger (olivoljan tar bort lite smak från det andra)


   Lite suddig och till och med osmaklig rörig bild.

Men det var väldigt gott i alla fall.



Av Paola Loderini - 26 augusti 2013 20:14

   För den här! Jag blev jätteglad!!

Puss och Kram!

Av Paola Loderini - 26 augusti 2013 20:12



För det håller nämligen inte. Skar av mig halva fingret och lagade nageln med superlim. Inte så bra. Testa inte detta där hemma...

Av Paola Loderini - 26 augusti 2013 19:57



Hej och hallå! Måndagar ska egentligen enligt schema vara min glassigaste dag på jobbet. Det visade sig att det var den givetvis inte. Så jag har varit sönderstressad idag. Men nu var jag så intelligent i morse så att jag faktiskt packade min träningsväska för att prova något som heter Yoga Yin. Givetvis kom jag in i omklädningsrummet 3 minuter innan passet skulle börja, med andra ord kl 16.57 Mycket underligt eftersom jag faktiskt slutar 15.15 Vet inte riktigt varför det blir så varje dag. Jag kan nämligen klockan. Väldigt bra också för den delen. Jag är något jag kallar för tidsoptimist.


Yoga Yin är då en sorts yoga som jag aldrig någonsin hört talat om men eftersom jag idag började äta Voltarén mot en självdiagnostiserad muskelinflammation bakom skuldran. På höger sida om ni ville veta detta. Jag har haft ont i snart fem veckor och känner liksom inte för att och vänta på att en läkare säger samma sak som jag själv säger... Det är en muskelinflammation. Då gick jag in på Apoteket och helt enkelt köpte Voltarén. Inflammationshämmande? Det får vi verkligen hoppas. Jag utförde i alla fall detta pass på ett sådant otroligt bra sätt att jag höll på att somna. Yoga Yin är nämligen avslappnande stretch-yoga där du inte direkt använder en enda spänd muskel, om du nu kan slappna av så mycket att du inte spänner en enda muskel. Därför är det inte farligt i detta läge, att töja och böja din kropp i den mån att den typ går av. Eftersom det är leeeeeeden som vi ska mjuka upp. Jaha. Jag töjde, jag böjde och jag föll i sömn till några mjuka toner som strömmade från högtalarna. Men det var väldigt avslappnande och jag sitter fortfarande här i mina träningskläder. Det fanns nämligen inte en enda svettdroppe på hela kroppen. Inte direkt träning för mig, men nu kan jag tala om att jag sitter här och har någon konstig energi. Nästan sprudlande. Varannan måndag, när jag inte har mina små kottar hemma, ska jag försöka gå dit på just Yoga Yin. Perfekt efter en uppstressad dag.


   Jag och Katten

Smögens bästa kräftskiva




Av Paola Loderini - 25 augusti 2013 22:29

      3 månader efter förlossning....

Av Paola Loderini - 25 augusti 2013 22:17

   Detta recept är inte mitt, utan både recept och bild är hittad på bloggen med adressen nedan.



www.helenth.wordpress.com



70 g rucola
1,3 kg olika sorters skalade urkärnade tärnade meloner t ex cantaloupe-, vatten-, honungs- och nätmelon
300 g strimlade sockerärtor
5 skivade salladslökar
300 g smulad fetaost
0,5 dl rostade melonkärnor (inte från melonerna)


Citrondressing:

0,5 dl olivolja
1 msk citronsaft
1 msk honung
2 tsk salt
0,5 tsk nymalen svartpeppar


Gör så här:

Lägg rucola, melon, sugar snaps eller bönor och salladslök i en stor skål och blanda. Tillsätt fetaost och blanda försiktigt. Blanda ingredienserna till dressingen. Toppa med melonkärnor och ringla över dressing.




Av Paola Loderini - 25 augusti 2013 21:53

 


Riktigt trött på reklamen som kastas in ännu tätare mellan blogginläggen än tidigare. Det ser inte bra ut. Inte alls. Funderar starkt på att byta bloggplats. Det finns reklamfria bloggplatser. Jag kan ju inte ta med alla foton och alla minnen från den här bloggen... Lite synd.. Hursomhelst kommer jag att börja kolla upp andra bloggar för att se om det finns någon som är lite snyggare och utan reklam. När jag byter blogg skriver jag givetvis det här och på Facebook. Kanske till början på nästa år. Jag tänkte nämligen att år 2014 kommer att bli mitt år. Det kommer att hända en massa fantastiska saker nästa år. Jag känner det på mig:)


Jag vill tacka Peter, och alla andra... Mats, Mika, Falken, Fredrik, Martin... och alla barn... för en fantastisk middag hos Peter i går. Jättetrevligt. Många skratt och fantastisk mat. Det behövde jag verkligen. Tyvärr åt jag upp en tredjedel av barnens godis... och tryckte i mig lite chips också för den delen ... och bubblor, ... och vin... nä. I morgon får jag börja mitt nya nyttiga liv... igen.


Jag har varit i Karlstad och börjat läsa NO/Teknik. Jag tänkte, att efter de två dagarna vid Karlstads universitet, kommer jag att känna världens inspiration och riktigt längta till att jag kan lägga till ett ämne på min lärarlegitimation. Eller hur? När kommer inspirationen?!. Det enda som var inspirerande var ett hotell, en jacuzzi, hotellfrukost, middag och lunch. Sällskapet Anna och jag skratade visserligen var tredje minut... men .. själva "läsandet" om jag får kalla det så, var inte det minsta inspirerande. Alls om jag får säga det. Jag hoppas verkligen det blir lite ordning och reda där... Annars är faktiskt Karlstad en mysig fantastisk stad där alla man möter är supertrevliga och tillmötesgående. Kan absolut tänka mig att bara strosa runt där på hösten och äta på en mysig restaurang. Med stor halsduk och röda slingor i håret...



 




 



Av Paola Loderini - 21 augusti 2013 21:53


Hej och hallå....


Borde packa. Ska på utbildning till Karlstad i morgon. Läsa No/Teknik. Inte för att jag tycker att det är himla intressant, för det tycker jag inte. Bara vissa delar och de är ganska få... det måste jag erkänna. Men i lärarvärlden har du ett rätt bra förhandlingsläge om du har No och Teknik på ditt CV. För att det finns en miljard SO-lärare och inga NO-lärare. Rätt bra att ha.


Vill säga grattis till min vän Anna som byter jobb om 3 månader. Jag och Anna åker till Karlstad i morgon. Vi har väldigt roligt ihop. Väldigt. Stackars människor som sitter i samma tågvagn som oss. Ingen lugn och ro alls. :)


Idag har jag och Meja shoppat. Inga bilder för de ligger i mobilen, men jag kan ju tala om att det finns en rätt fin dunjacka (tunn) som man kan packa in i en pytteliten påse på Cubus. 499 kr för vuxen och 399 kr för barn. Meja köpte en sån idag. Min vän Sicci har en också. Jättefina. Bra grej liksom. Sen köpte vi lite nödvändiga, och även lite andra som inte var nödvändiga saker. Jag själv sprang på, hör och häpna, tre par byxor för 49 kr styck! På New Yorker. Alla hade kostat 299, vilket egentligen är väldans billigt för byxor ändå. Hur mycket byxor som helst där nu för 49-99 kr. Gå in och fynda! Sommarfärger, men det är väl snart sommar igen? ;) Mycket nöjd. Mina 3 par byxor kostade då mindre än Mejas sportlinne! Det kallar jag fynd. Viggo var på poolbad hos en vän. Han är inte så mycket för shopping den där...


Kom på idag, när jag satt i bilen hem, att jag förlorat allt. (inte mina barn givetvis men allt annat). Jag kom också på att jag inte kan vara som alla andra. Jag borde ha ångest och panik. Borde vara ledsen, eller åtminstone arg. Borde oroa mig för framtiden. Men jag har ingen oro, jag är inte knäckt. Och DET gör mig lite orolig. Kommer jag typ krascha in i en vägg snart...? Folk som gör det blir ju liksom inte förvarnade innan. Det bara händer. Det har ju hänt en del lärare också, som inte har så mycket att reda ut i sitt privatliv. Eller hur? Hoppas jag får ett brev från Hovrätten snart så jag vet hur jag ska fortsätta, hoppas den här utbildningen inte är alltför svår, hoppas människan jag hade nära mår bra, hoppas mina barn läker efter en vidrig skilsmässa, och hoppas att jag någongång får en gräsplätt som jag kan plantera till en liten oas. Hoppas jag orkar vara lika lyhörd och engagerad i mina elever under alla nationella prov och betygsättningar. Hoppas också att jag blir lycklig i själ och hjärta. Det är många saker att hoppas på, men jag tror att allt detta kommer att hända. På riktigt. Jag tror att allt detta reder ut sig. Om jag ger av mig själv så mycket som jag faktiskt tror att jag gör, så kommer det att lösa sig. "Var alltid lite mer vänlig än nödvändigt.... du möter alla människor två gånger"...Magdalenas fina ord.... Så har jag tänkt... och vet ni vad? Jag vann ju ändå en tusenlapp på en trisslott som jag hade glömt i plånboken. Viggo trodde inte på mig och ville se lotten, som jag redan växlat in... så han tror nog fortfarande inte på mig. Men det gjorde jag :) Karma kanske...? Jag tycker ändå at dessa två åren som gått varit ett rent kaos i mitt liv...så jag har nog redan fått betala för alla mina misstag i livet.... Från och med nu ska mitt liv vara fantastiskt. Alla energitjuvar kan dra åt helvet. Jag bryr mig inte om vad ni tänker om mig.... för jag tänker nämligen aldrig på er!


Godnatt. Karlstad. Here we come.


Paola, the one and only.


   Miss Klum, with wings...

trebarnsmamma....!!!





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards