Alla inlägg den 7 september 2013

Av Paola Loderini - 7 september 2013 22:24



Jag gillar inte marsipan. Inte heller flädersmak. Det är verkligen inte gott.


Jag älskar att vara vältränad men jag avskyr vägen dit. Det är tråkigt helt enkelt.


Jag älskar dansk design. Day - Birger et Mikkelsen till exempel. Så snyggt alltihop.


Jag tycker inte att kvinnor ska bära platta herrskor. Fult mode. Mycket fult.


 



Jag äskar Dyberg/Kern... också danskt. Finaste vardagssmycken.


Jag vill ha en diamantring! Som glimmar ordentligt....


Jag vill resa till Dominikanska i 2 veckor, alldeles själv. Bara vila. Bli frisk.


Jag tänker färga mitt hår rött i oktober. Bokat tid. Ska bli höstig och snygg.



Jag har många vänner och är lyckligt lottad. Väldigt snälla vänner:)


Jag försöker säga tre positiva saker varje morgon. Framför spegeln.


Jag lyckas inte alltid säga tre positiva saker varje morgon. Jag glömmer.


 

Jag, Cissi och Mia

Grindstugan 30 aug. Arvingarna




och det bästa.... Viggo från sitt rum:


- Mamma, jag vill säga en sak.

- Vad är det?... Jag läser.

- Jag älskar dig!


Händer inte så ofta, men när det gör det så blir man ju så himla lycklig!







Av Paola Loderini - 7 september 2013 22:11

   Vansinnigt gott. En grön pesto-ost som du kan köpa i charken på Coop i Sisjön.

Riv över pasta eller ha den till olika sallader.


Av Paola Loderini - 7 september 2013 22:08

 

Av Paola Loderini - 7 september 2013 21:55

    


Den till vänster ska jag någongång bära på mitt finger.

Den till höger går bra den också.....:)


Båda kommer från Ernst Forssell

den till vänster: ca 35 000 kr

den till höger: ca 30 000 kr

Av Paola Loderini - 7 september 2013 21:54

 

Av Paola Loderini - 7 september 2013 21:42

Jag gjorde det. Jag tog fram mina ringar. Vigsel och förlovning... och ringarna jag fick när barnen föddes. Jag har haft de på mig i en timma nu. De är så fina! Nu på kvällen glittrar stenarna. Det känns så lyxigt. Hoppas Meja vill bära dom en dag. Jag vill bära dom. För att de är så fina! Får man lov att bära dom bara för det? De förbjudna ringarna. Jag känner mig naken utan ringar! Jag vill ha ringar! Jag måste ha ringar! Så jag googlade och hittade fantastiska skapelser som jag tänker sätta högst upp på min önskelista. Jag måste väl inte gå till prästen med en partner för att bära ringar! Åh nej! Jag ska bära ringar ändå. Tänk om jag aldrig gifter mig? Ska jag aldrig bära en ring igen då? Det går jag inte med på. Jag ska bära ring och vara ogift. Punkt. Fröken Berry    Den här vackra människan fick en förlovningsring för 1,3 miljoner kronor.

Så vansinnigt snygg i kort frisyr, dessutom.





Av Paola Loderini - 7 september 2013 21:10



Nä, men då är man uppe med tuppen! Speciellt om Viggo ser ut som en regnskog i huvudet, och han vägrar klippa sig någon annanstans än på Hårspa Kärringberget. Han vill nämligen inte klippa sig alls om det tar mer än 30 minuter. Tvätta håret skulle aldrig komma på frågan. Det gör man hemma. Kan ju vara obekvämt att göra det hos frissan. Hårspa är alltid totalt fullbokade så vill man då, som vi i vår familj, gärna klippa sig en lördag, då får man gå upp 7.30 Han skulle sitta i stolen 8.30 Klockan 8.55 var han klar. Fantastiskt! Sedan kom Nova, Viggos klasskamrat, ner och de fick handla lite gott på Lasse-Maja konditori medan jag satt och läste alla roliga tidningar och surplade i mig två koppar kaffe. En förkyld men mysig morgon.


   Viggo     Nova och Viggo   Nova



Av Paola Loderini - 7 september 2013 20:42


Så fort Viggos näsa rinner så hoppar dennes baciller på mig precis lika hårt som ett lejon hoppar på en hyena. Viggo blir lite skol-snorig och jag blir totalt golvad. Om vi då lägger lite tid på att blicka tillbaka i tiden kan vi väl alla vara överens om att jag varit en kärnfrisk människa till för ungefär ett eller kanske två år sedan. Jag blir dödligt sjuk när jag får en förkyldning. På riktigt. Den kommer inte heller sådär smygande som en förkyldning brukar, utan det som Viggo släpar hem får jag som en rundspark i ansiktet.


Jag satt på jobbet. Hur frisk som helst i fredags. Klockan 9.00 satt jag vid datorn. Inga konstigheter. Klockan 11 skulle jag träffa Alessandro för att äta lunch. Pang! Apoteket nästa. Åt något som skulle vara vansinnigt bra mot förkyldningar. Eller hur? Ren skitsnack. Klockan 13 säger folket i arbetsrummet att jag borde åka hem. "Du, bacillen... go home". Klockan 14.30 orakade jag inte mer. Kl. 17 åkte jag och sålde Viggos säng i Sävedalen. (De köpte en hemkörning också). Klockan 19 hämtade jag Viggo hos en vän. Tyvärr har denne vän en pool och det var ju så fint väder att jag hann snyta mig 4 gånger innan jag fick upp Viggo ur vattnet. Klockan 22 började jag läsa ett kapitel ur en bok för Viggo. Då sa han "mamma, du borde gå och lägga dig". Alla mina kollegor hade dessutom himla kul. De satt på en restaurang och myste hela kvällen. Inte jag. Utemys få ske när jag inte har barnen. Hade ju ändå inte kunnat sitta där och nysa hela kvällen. Vem vill umgås med en bacill? De hade tydligen himla trevligt. Kul för dom. Jag somnade.


   Min bästa vän Stina



  

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards