Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

När ett sms kommer väldigt fel

Av Paola Loderini - 23 oktober 2013 22:09


Det är lite roligt när sms kommer helt åt helsike fel. Sen är det lite roligt när människan som skickat fel, tror att han kan liksom spinna vidare på det, eller så är det helt enkelt så att det egentligen inte var så fel skickat... men då är det ett mycket konstigt sätt att försöka få en tjejs uppmärksamhet på. 


Hursomhelst sitter jag inne i mitt arbetsrum, där egentligen inte elever ska vara, för någon av oss kan sitta i ett samtal som inget barn ska höra. Denna gång var det bara jag därinne och min telefon fungerar så att när någon skriver ett sms börjar texten rulla. Den syns. Jag har liksom inget att dölja så min telefon ligger ofta synligt framme på jobbet. Tre av mina tjejer står och pratar med mig samtidigt som jag ser att en text börjar rulla i telefonen, en text som gör mig riktigt generad. Jag kan då tala om att jag mycket sällan blir generad. Det krävs väldigt speciella ord eller någon väldigt betydelsefull person i så fall.


" Godmorgon. Tycker att du ska smita hem till ditt så kommer jag förbi en sväng. Fan vad jag vill ha dig.... (och sen kommer här en text som mycket detaljerat talar om vad han ska göra om vi ses... och den är så detaljerad att jag inte kan skriva den här för mideråriga kan faktiskt läsa denna blogg).... Vad har du på dig nu? Hälsningar Martin.""


Direkt efter detta sms, som jag var tvungen att läsa upp för mina kollegor och skratta lite, kommer nästa...


"Nej, nej!! Det blev galet fel!! Ursäkta mig!!"


Han skickar detta sms två gånger, antagligen för att jag inte svarat, och för att vara säker på att det kom fram. Kunde ju inte sluta skratta. Stackars människa, tänk om han skickat detta till sin chef! Eller mamma! Jag tänkte ju att nu får jag lugna ner honom lite så jag skrev tillbaka:


"Det där blev lite tokigt ja. Lycka till och hoppas du skickar till rätt person nästa gång:)"


Nu tänker ju jag att nu behöver han inte skämmas och nu kan han skicka till den där tjejen som han egentligen ska skicka till. Känner två Martin och båda är väldigt lyckliga i sina förhållanden. Men då kommer nästa sms:


"Ja, det blev fel. Mixade ihop siffrorna. det blev galet"


Jag svarar ju inte igen. För han har liksom redan förklarat och jag skiter väl i det. Det var väl tur att detta kom till mig och ingen person som han skulle få skämmas inför i all evighet. Men då kommer det ett nytt sms efter 30 minuter...


"Var hamnade jag egentligen?"


Nu tänker ju jag att vad spelar det för roll? Huvudsaken är väl att han visste vem som skulle ha det egentligen. Inte var det till mig i alla fall, men om han absolut måste veta så skriver jag:


"Hos en Paola"


Nä men då får jag ytterligare ett sms:


"Nä men vad trevligt, det var ju rätt kön i alla fall. Hej Paola! Hur e det?"


Tror män på allvar att en kvinna skulle gå igång på ett sexigt sms som var menat till en helt annan? Är detta ett litet "nötigt" sätt att försöka få någon på kroken? Eller var det helt enkelt så att en alltför nyfiken kille som redan hade en tjej skulle se om han kunde få lite mer uppmärksamhet... Det får vi aldrig veta, eftersom jag inte svarade. Eller så var det helt enkelt en trevlig och artig kille som sänt sitt lilla meddelande lite fel. Jag och mina kollegor tyckte att det var vansinnigt roligt i alla fall. Så, Martin, du gjorde vår dag lite rolig. Se till att kolla siffrorna nästa gång. Med tanke på vad du skrev kanske jag borde sälja ditt telefonnummer till någon kvinna som varit utan partner en längre tid.


Borde kanske svara: Jo det är bra tack. Jag är 89 år och sitter på hem, men vill du komma och hälsa på skulle jag bli väldigt glad. Längesedan jag hade sex se du....





 
 
Ingen bild

Emylie

26 oktober 2013 12:24

Haha ! Jag knäcker mig !!

 
luvcatz

luvcatz

29 oktober 2013 22:32

haha underbart :) Härlig o ärlig blogg!

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Paola Loderini

29 oktober 2013 23:58

Tackar!!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards