Direktlänk till inlägg 27 november 2013

Myterna kring ett förhållande

Av Paola Loderini - 27 november 2013 23:06



Nu har jag läst om myterna kring förhållanden, när det gäller det där "olycklig i förhållandet, behöver skilja mig". Jag läste av en slump en artikel i en hälsotidning om vanliga kärleksproblem. Jag har ganska många bekanta som är på väg bort, och när jag ser till mig själv i tidigare förhållanden (inte det senaste) så har jag varit där också. Kolla detta innan så ni inte gör något förhastat!


"Vi är för olika"

När ni träffades såg du olikheterna som något positivt. Du var kär och ni skrattade åt samma saker. Nu säger experten att man ska utforska varandras olikheter. Man behöver inte tycka lika om allt. Du väljer hur du agerar!


"Vi har vuxit isär"

Sluta ta varandra för givna och lägg tid på förhållandet. Om ni lever två skilda liv bredvid varann och inte är villiga att lägga någon tid på "er" så är det ett beslut. Vi växer bara isär om vi själva accepterar det. Se varann i ögonen när ni pratar och sluta säg "jag ska bara...." för det måste du inte alls.


"Kärleken har tagit slut"

Allt känns tråkigt och grått. Du ser på din partner och känner ingenting. Är det verkligen så eller är du bara besviken, arg eller sårad? Agera inte på impuls, utan inventera dig själv och ta reda på vad som hänt. Tänk på vad du blev förälskad i från början.


"Vi kan inte kommunicera"

Så fort du öppnar munnen blir det bråk. När vi känner att vi inte har kontakt med vår partner så ser vi ofta bara det negativa. Experten säger att vi inte ska döma på förhand och lära oss att lyssna in den andra. Var ärligt intresserad av vad den andra säger. Fråga! Om du frågar och visar intresse väcks det automatiskt en lust att prata. Prata, berätta och dela! Sluta stäng av mobilen, spring inte hemifrån eller gå i det tysta.


"Sexlusten är borta"

Vi kan inte alltid ha maximal lust. Det är inte så att när sexlivet ligger nere ska man minsann göra slut. Lusten går i vågor i de flesta förhållanden. Det går att finna lust igen. Se till att dina sovvanor är okej. Stress och oro är sexdödare. Kräv inte sex. Ömhet och närhet är en bra början.


"Någon annan passar mig bättre"

Lust och passion jagar vi. Med en ny partner känner vi detta maximalt, men det går över det också. Gå inte i jämförelsefällan. Stanna upp och se vad ni faktiskt har. Börja ge din partner bekräftelse istället för din gamla klasskamrat på nätet. Gräset är oftare inte grönare på andra sidan.


"Det är ingen idé att försöka"

Tänker du negativt så lurar du din hjärna och då blir det din sanning. Dåliga nyheter säljer!  Vi går rakt in i myten och sorterar inte fakta. Våga gå emot katastrof-tänket. Var noga med att du är klar, har alla fakta på bordet, innan du tar några beslut.


 














 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards