Alla inlägg under november 2013

Av Paola Loderini - 17 november 2013 21:40

Hur många gånger har jag inte sagt ja till saker och ting som jag ångrat senare? Men nu ska det bli slut på detta. Dessutom ska jag sluta linda in saker och ting för att jag vill att alla andra ska tycka om mig så mycket som möjligt. Nä, nu handlar det om att lära sig säga ”Nej tack” på ett bra sätt.


Hur gör man då när man ska säga att man inte vill, istället för att hitta på att man inte kan? Jo, det är ju så att jag har skapat en mall. Vet ni vad? Detta kommer inte från någon bok. Detta har jag tänkt ut alldeles själv!


Säg såhär:

”Jag tror inte du kommer bli så förtjust i det jag säger nu men jag känner att…(XXXX)…… och detta är inte för att du ska må sämre utan för att jag ska må bättre, och därför måste du förstå att…(XXXXX)….och jag är evigt tacksam för att du lyssnar.”


Detta funkar i praktiken! För ställ dig frågan själv! Tänk om någon hade sagt detta till dig? Vad svarar man på det liksom? Man kan ju inte göra annat än att backa. Man kan ju inte ens bli arg! Jag måste vara ett geni;)

Du förlorar inga personer i ditt liv om du säger såhär. Förlorar du någon på detta så var det nog lika bra att du rensade ut den personen ur ditt liv ändå.

 

Jag tillägnar detta blogginlägget till min väninna som jag tyvärr inte träffar så ofta men som alltid finns där, och när vi väl pratar så pratar vi i timmar! Love you, och hoppas ditt liv får en rejäl vändning nu! Sedan hoppas jag att du gjorde den där rensningen bland energitjuvar som vi pratade om.


   Är mitt hår något elektriskt efter kuddkrig?

Något kanske...




Av Paola Loderini - 17 november 2013 18:25




Dagen då vi ska vila


Försöka att göra lite mindre av det vi alltid gör, men sen kan jag bli lite trött på att Viggo just nu provar att sjunga alla Luciasånger han kan. I lite olika tonlägen dessutom. Är du nu man ska applådera och vara den där bra föräldern, när man egentligen har lust att be sin egen unge att hålla käften!? Förhoppningsvis tröttnar han själv om en stund. Hoppas, hoppas...


 









Av Paola Loderini - 17 november 2013 18:22

   Häftigt.

Kan du se? ;)

Av Paola Loderini - 17 november 2013 18:21

 

Av Paola Loderini - 17 november 2013 18:08

  

Jag skickade bara in den där grejen som kommer i brevlådan till alla, och så fick jag ett kort i brevlådan där jag kan åka fritt i två veckor! Antagligen för att jag använder bilen konstant. Passar ju bra i julklappshysterin! Tror det är värt 750 kr eller nåt, och dessutom börjar det inte gälla förrän jag stämplar första gången, innan 31 dec. Kanon. En applåd till mig. Är det nu jag ska tänka att jag ska ta mig kommunalt till jobbet denna kommande vecka?... hm... vill inte lova nåt här.

Av Paola Loderini - 17 november 2013 17:59

 

Av Paola Loderini - 16 november 2013 20:30

  

LEJONET

Vad säger stjärnorna 19 nov-17 dec?


Under periodens början grubblar du en hel del. (No shit?)

Ditt självförtroende sätts på prov. (Ett prov jag klarade av:)

Du blir osäker. (Ja, det blev jag ju faktiskt)

I december blir du mer utåtriktad. (Kanon)

Din kreativitet frigörs. (Man tackar!)

Arbetet går bra och du solar dig i kollegornas beröm. (Jag är ju rätt cool)

Du får möjlighet att dra nytta av din medfödda charm. (Charmig som ett troll ska jag va!)


Månadens råd:

Var uppmärksam på hur du tänker kring dig själv och din förmåga!

(Passar som handen i handsken!)

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards