Direktlänk till inlägg 15 december 2013

När jag tankade min bil...

Av Paola Loderini - 15 december 2013 15:47

Sjukt otrevliga människor. Är det julstressen eller vad fan är det frågan om??!!? Mitt bensinställe ligger där jag bor är Q8 vid Guldringen, i Västra Frölunda. Här tankar jag alltid. I alla fall nuförtiden. Där inne jobbar bara trevliga människor ska ni veta. Alltid glada och alltid tillmötesgående. Idag ger de bort chokladaskar till alla som tvättar sin bil med ett speciellt program, vilket gör att det står vansinnigt många bilar där och väntar på sin tur att köra in i tvätten. Jag skulle bara tanka, så jag var inte en person i bilkön, men jag var en person i kön inne i butiken.


En medelålders man tittar in i luckan och undrar om hon i kassan kan skicka ut någon kod för att han inte vill stå i kö inne i butiken. Då kan jag meddela att totalt var vi fem personer i kö. Han blir då den sjätte. Inte hela världen kan man tycka, för hans bil kommer ändå att stå i kö för att bli tvättad. Spelar det någon roll om han fördriver tiden med att alldeles själv hämta sin kod? Tjejen i kassan förklarar att alla bilägare kommer in och skriver in sig i en kö för att hon kan inte ha koll på alla bilar som ska tvättas. I mycket trevlig ton säger hon detta. Mannen blir vansinnig och tycker att det är helt hysteriskt att han ska behöva köa två gånger för att få sin bil tvättad.


När jag kom fram till kassan, vilket jag gjorde före honom, och betalade min bensin sa jag väldigt högt:

- Jag tycker alltid att jag får trevligt bemötande i den här butiken! Vissa har nog bara vaknat på fel sida.


I mitt eget huvud sa jag:


Din snåle jävla idiot. Är det så väldans jobbigt så åk till nästa bensinställe och tvätta din jävla bil. Men det klarar du väl inte av, för då får du inte den där gratis chokladasken som du ska stoppa i din redan smörgåsfeta mage! Det står en enda stackars tjej i kassan, en trevlig sådan dessutom, och folk som du ska förpesta hela hennes dag. Dessutom! Sluta spring runt i söndriga slitna jeans. Du är över 50!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards