Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Paola Loderini - 8 januari 2014 22:38


Nä men då ska man upp till Karlstad och tenta av fyra ämnen samtidigt! Hur är det ens möjligt? Det är ju inte stimulerande att sitta uppe på nätterna och traggla kemi, fysik, biologi och teknik. Samtidigt! Men som sagt, det finns väl ingenting i den här världen som jag inte klarar av eller? Jag är som en kackerlacka. Jag dör liksom aldrig. Jag är seg, och jag ska klara detta också. "Jag är mina önskningar och förändrar på så sätt mitt öde".... Nämen jaha... då önskar jag att jag sätter tentan, och har precis lika kul som jag hade sist i Karlstad! Tjohooo.


Idag körde jobbet igång på allvar och jag började terminen med ett gapskratt som fick kollegorna att undra kan jag tala om. En elev till mig lämnade in sin krönika. Hon hade fått i uppgift av en annan lärare som jag jobbar ihop med att skriva en krönika om något hon tyckte var helt fel med julen. Eleverna skulle ta en roll där de ville avskaffa hela julen och förklara varför. Denna tjej är en driftig och bestämd liten dam, och skriver riktigt bra texter så när hon fick utmaningen att "spetsa till den lite, överdriv gärna din frustration" så blev det lite extremt. Jag var tvungen att ringa upp den lilla damen i fråga och tala om att jag ville skriva den på min blogg om damen tillät detta, givetvis anonymt. Det hade hon verkligen inga problem med alls. Hon går i årskurs 6 och istället för att skriva hur vuxna förstör barnens jul med alkohol eller hur barn som är fattiga inte får några julklappar körde hon en helt egen variant. Här kommer den:


Därför bör julen avskaffas


Har ni tänkt på att det är så sjukt mycket folk på alla köpcentrum nu vid juletid. Det är så jävla jobbigt! Man får ta tjugo minuter av sin shoppingrunda i varje affär till att stå i kö. För mig tar det alltså två timmar extra i stan och det ska för fan inte ta så lång tid att stå i kö. Tänk på alla som inte firar jul och vill åka till stan för att de inte har några kläder och då får de stå i kö i tjugo minuter!


Sedan har vi det där med viktökningen alltså. Alla är ju ta mig fan feta på stan när man är där och shoppar. Hur ¨många kan egentligen ha sina kläder som de sedan får i julklapp? De äter julmat som om det är sista gången de får äta något! Dessutom dricker sig alla så fulla att de sedan blir alkoholister!  



Och vad säger man som lärare då....? Öh, jävligt bra jobbat för fan!..... eller? ;) Herregud. Jag kunde inte sluta skratta. Inte Ola heller som hade presenterat uppgiften. "Det är precis som om du har skrivit den, Paola" sa han. Japp, den speglar kanske mig i vissa sammanhang. Riktigt roligt på jobbet har jag i alla fall!


Karlstad! Here I come!


   Den här bilden fick jag till min telefon idag, med en liten skriven mening....


"Jag var tvungen att gå till läkaren och han konstaterade att min hjärtrytm var förändrad"



Men hjälp! Jag ler fortfarande.



Ps. Nej, vi dejtar inte. Man kan faktiskt uppvakta någon ändå! :) Skulle egentligen behållit den för mig själv, men det var så fint att jag var tvungen att lägga den här för att inspirera andra. Såhär beter sig en man! Vi kvinnor älskar sånt här! Mer av detta ute i den kalla världen! <3




Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards