Alla inlägg den 20 januari 2014

Av Paola Loderini - 20 januari 2014 21:43

   Min granne undrade om det hade hänt något för veckan som gick, alltså förra, var jag inte hemma en sekund. Så kändes det i alla fall. "Släkt dygnet runt, bor du ens där?"... Jo, men förra veckan hände det saker och ting varenda dag. Nu bor jag här i alla fall!!. Nu e kidsen på plats.


Meja och Viggo

Mina kids i sin rätta natur ;)

Av Paola Loderini - 20 januari 2014 20:43


Fredagen kom. Jobbet sorterat på skrivbordet i snygga högar.... eller nä.. jag ljuger. Mitt skrivbord på jobbet är mer likt en mindre katastrof i något land där det blåser mycket, men det är nämligen sähär.... att när jag tycker att livet flyter på rätt bra och är rätt nöjd med tillvaron, så har jag kaos på utsidan eftersom insidan är iordning. Mitt hem är i en enda röra och samma gäller skrivbordet på jobbet. När jag är stressad och känner en massa oro, då är det väldigt mycket ordning på utsidan och kaoset liksom ligger på insidan istället. Men så har jag bestämt att jag inte ska ha det år 2014 och detta innebar också att jag fick göra mig av med något vi kallar energitjuvar. En del ytliga bekanskaper samt även en eller två mer nära männsikor blev helt enkelt strukna ifrån mitt liv. Det var helt enkelt en nyårsrensning jag fick göra, och hoppsan, vad livet blev så mycket mer harmoniskt. Säger inte att det var lätta beslut, men jag gjorde dom, och det är jag faktiskt rätt glad för nu.


Hursomhelst skulle Prins Johan Ottoson bjuda oss damer, alltså mig och Liza, på en mycket trevlig middag. Den blev ju sjukt rolig, precis som vi väntas oss, och en del hemligheter utbyttes givetvis. Sedan var ju Tomas, Sara och en massa andra människor där och det blev ju inte sämre direkt. Ingen av oss planerade att gå vidare för att svänga våra lurviga, och det var heller ingen som gjorde. Det var en fantastiskt trevlig kväll och det var ett bra tag sedan denna trio satt vid samma bord. Lugnt och sansat.


Tack snälla för att ni finns i mitt liv!


Den där söta som jag drack kaffe med i torsdags....han var ute med några vänner, på ett lungt och städat sätt, och tänkte då att han skulle komma till mitt ställe i stan medans jag tänkte att jag skulle komma till honom någonstans i Linnéstan. Så vi åkte åt fel håll båda två. "Ni verkar ha bra kommunikation" tyckte Otto och jag kan väl hålla med om att den var väl inte den bästa just då, ha ha... men det var ju charmigt att det blev lite tokigt tycker jag. Det är precis såna här saker som man kommer ihåg. Till slut så tror jag nog om jag tänker efter... att där och just då blev det dejt nummer två. Inget vi bestämt, men så blev det. :)



 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards