Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Paola Loderini - 3 februari 2014 19:54



Jag jobbar heltid, pluggar på kvartsfart, sitter nu med nationella prov för 6:orna, undervisar även 4:orna, ska rätta nationella prov, skriva omdömen, ha utvecklingssamtal och sätta betyg i flera ämnen. (Jag jobbar på nätterna när det är mest att göra) Jag är med i ett EU-projekt där fyra olika länder kommer att besöka vår skola en vecka i maj.  Dessutom har jag två barn med en helsikes massa läxor och aktiviteter... visserligen på halvtid... men ändå. Jag bloggar också! (är inte så krävande men tar tid) Så jag tänker fan inte ha dåligt samvete för att jag inte hinner träna fyra gånger i veckan! Jag tycker det är positivt om jag hinner andas.




Av Paola Loderini - 3 februari 2014 19:31


Idag fick jag reda på att den feta tentan i Karlstad blev godkänd. Jag hade hotat med att "hoppa av" om jag inte blev godkänd, och Anna blev något nervös över detta. "Gå in och kolla nuuuuu".... jag fick byta lösenord två gånger för att ens komma in till mina resultat. Har konton och grejer överallt, men kommer aldrig ihåg mina 15 olika lösenord, eller användarnamn, och då fick jag hämta nya lösenord på en annan sida, som jag också behövde lösenord till....?? Hursomhelst så klarade jag av samtliga fyra ämnen: Kemi, fysik, biologi och teknik. Jag måste ju ändå vara den mest otekniska teknikläraren genom tiderna, men jag är inte klar än... har ju halva kursen kvar. Till sommaren kommer jag att vara en stolt lärare. Fast jag är liksom redan lärare... så jag blir en mer bildad lärare då. Yeah!


Nu lämnar vi tentor och går över till en ännu mer dramatisk upplevelse. Jag var hetast på festen i lördags. Bokstavligen! För jag brann! Jag stod i baren och hade då mitt tuperade lockiga supersprejade hår. Hårspray och levande ljus är väl ingen bra kombo. Jag var mitt inne i ett hystersikt gapskrattande samtal. Helt plötsligt slår bartendern mig i huvudet. (Inte för att jag misskötte mig utan för att jag helt enkelt brann). Det luktade väl sådär gott och en del aska av mitt hår, eller ganska mycket, låg på bardisken. Jag tackar övre makter för att jag har rätt många hårstrån på mitt lilla huvud och det syns faktiskt inte nu när det är tvättat och det liksom faller ihop med övriga icke-brända hårstrån... tur är väl det. Herregud. Om det ska hända någon, så händer det mig.


Puss & Kram






Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards