Alla inlägg den 22 februari 2014

Av Paola Loderini - 22 februari 2014 23:23



Fyra vackra flickor, som definitivt inte hade rätt ålder för detta, råkade hamna på båten till Tyskland. Jag, Stina, Ammi och Sandra i en hytt. Här har jag fotograferat några av de mer "rumsrena" foton som togs denna lilla resa. De övriga ligger långt ner i lådan av många anledningar..... Kameran vi hade var väl inte den bästa sorten, men jag kommer aldrig någonsin att glömma den här resan. Det hade inte ens behövts finnas några bevis. Det som händer i Tyskland, eller på vägen dit... eller på vägen hem... stannar där.... Over and out. Tyvärr har vi något röda ögon, men det fick man liksom ta på den tiden.


           

    

               Morgonen åter i Göteborg......

 

Sandra, pigg trots sömbrist....



Jag, vad ska jag säga? Bättre resa med tjejerna, det går nog inte att uppnå.


1997

Av Paola Loderini - 22 februari 2014 12:04

   Fullkomligt älskar den här chokladen! Totalt livsfarlig.

Av Paola Loderini - 22 februari 2014 12:00

      Om jag inte blåser håret efter tvätt, så ser mitt hår ut såhär.

Ser liskom ut som jag haft en fläta.

Såhär blev det efter senaste färgningen/avfärgningen. (??)

Av Paola Loderini - 22 februari 2014 11:43



150 g smör

3 dl strösocker

1 tsk vaniljsocker

rivet skal och saft av en lime

3 ägg

2 dl majsmjöl

½ dl vetemjöl

1 tsk bakpulver


 

Hoppsan, tur att de sparade en bit till mig.




Ugn: 175 grader ca 40 minuter


Smält smöret i en kastrull och ta kastrullen från värmen. Rör i socker, vaniljsocker, skal och saft från en lime. Rör i ett ägg i taget och mjölet blandat med bakpulver. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant. Grädda i mitten av ugnen.


Receptet är inte helt glutenfritt, eftersom det innehåller lite vetemjöl. Byt ut vetemjölet mot glutenfritt mjöl så funkar detta.

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards