Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Paola´s pasta med kräftor

Av Paola Loderini - 6 mars 2014 18:37



Detta blev så himla gott att jag måste lägga ut den här. Snabbare kan det liksom inte gå. Detta tog lika lång tid som det tar för pastan att koka! 12 minuter! Det brukar väl smaka "sådär" när det går snabbt, men den här gången blev det riktigt bra! Eftersom det blev så gott ångrade jag lite att jag inte hade färsk pasta hemma. Hade ju blivit outstanding!


Nu har jag inte måttat så jag vet inte riktigt hur mycket jag använde till den här rätten, så ni får hitta på lite själv. Jag fick ta bort lite chili för att ungarna inte skulle tycka att det blev starkt, men jag lägger in en hel chili i receptet, för då blir det nog himla gott.


Pasta för 3-4 pers

finriven parmesan, ganska mycket

1 röd finhackad chili

3 finhackade vitlöksklyftor

3 msk olivolja

8 soltorkade tomater i olja

ruccolasallad, två nävar eller nåt

1 burk kräftstjärtar i lag, stor burk

2 citroner

salt & peppar


Koka pastan. Spara 1-2 dl pastavatten när pastan ska hällas av. Bryn vitlök och chili i olja så att den blir lite gyllenbrun. (Det är nu det doftar så gott så att man dör...) Riv skalet av en citron. Den andra ska du servera till maten, i klyftor. Spara ändå den du rivit skalet av, för den kan du ha till annat. Finhacka de soltorkade tomaterna. Blanda den frästa vitlöken och chilin med parmesan i en skål. Ja, oljan i pannan ska med också. Lägg i tomaterna. Även citronskalet. Blanda! Häll av vattnet från pastan och glöm inte att spara lite vatten. Häll tillbaka pastan i kastrullen, släng i röran du blandat ihop och pastavattnet. Blanda. Salta och peppra lite. Vänd till sist ner kräftstjärtar och ruccolasallad. När pastan ligger på din tallrik pressar du citron över och slänger på lite flingsalt. Så jäkla gott!



Buon appetito !




Ps. Visst stavas ruccola med två c.... eller? Orkar inte googla.


  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards