Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

La famiglia

Av Paola Loderini - 23 mars 2014 01:09



Vaknade klockan 9 av en liten människa, som inte är så liten längre, sa att det är dags att vakna. Jag och Otto fastnade framför inte mindre än två filmer igår så han åkte väldigt sent, och jag var då himla trött i morse. Men det var det värt. Jag ser sällan film nuförtiden. Jag har annat att göra. Det är på tiden att jag ändrar det där. Att tillåta oviken tvätt och lite disk stå kvar och bara ”vara” en stund. Jag borde helt enkelt tagga ner lite.


Idag har vi varit i Kungälv hos min bror Roberto och hans flickvän Annika. Han fyllde 32 i går och hela den hysteriska familjen samlades där. Herregud….Min kära mamma med sina 4 barn under samma tak och allt som hör till, hon bara skakar på huvudet. Lite som ”Hur kunde det bli såhär?”. Vi var fyra syskon idag, men det finns en till. Daniela, som är på min och min bror Robertos sida. Även hon med italienskt blod i ådrorna. Vi fick det eldiga temperamentet och min bror välsignades med lugnet och den där tryggheten. Så kan det gå. Han är helt enkelt bara nöjd med tillvaron, och har inga som helst behov av att hävda sig, medan jag går rakt in i huset och liksom ”Ursäkta, men jag har liksom kommit nu.” Lite diskret skriker jag rakt över bordet ”Varför skriker alla?” när det egentligen handlar om att jag själv inte hörs och då blir jag lite grinig. Det är min charmiga sida ;) eller inte…. Får jobba på det där tror jag. Något jag behöver utveckla… säkert.


Godnatt.



 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards