Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Paola Loderini - 26 mars 2014 22:35

   Jag älskar min tyllkjol. Struntar helt fullständigt i vad som är inne just nu. Tyll är coolt.


Av Paola Loderini - 26 mars 2014 22:34

   Skapad som en ängel

Av Paola Loderini - 26 mars 2014 21:58



Idag är en dag då jag jobbat helt hysteriskt. Jag och mina två kollegor Jasmina och Ola har jobbat med de muntliga nationella proven. Efter 8 timmar provtid är jag lite lätt mör i huvudet kan jag väl säga. Inte för att jag då åkte hem när jag kunde, utan jag tryckte helt enkelt in ett möte på det också. När sedan Michaela undrade varför jag var kvar på jobbet så sa jag som de var."Jag bor här". Tillbaka fick jag "Det gör jag också". Trevligt att vi har ett andra hem. Ett hem där vi slipper betala hyra i all fall. Kaffet är gratis också. Tänka sig! Det är nog mer tragiskt än spännande. Men nödvändigt.


Efter jobbet köpte jag present till min vän Magdalena som fyller 40 på fredag. En present jag gärna vill ha själv, så den lär jag låna. Därefter åkte jag hem till Linda och åt första grillmiddagen för i år. Så gott. Jag stinker vitlök. Skulle dessutom hjälpa till med matteläxor. (En total meningslös idiotisk superlång uppgift, och jag totaldissar den matteboken). Jag körde mitt eget rejs och förklarade för den vackra unga damen att om hennes lärare sa något om dessa uträkningar så kan du säga "Jag kunde förklara jättebra hemma men nu har jag glömt hur jag räknat här". Inget jag rekommenderar att säga, men jag blev bara så less. Jag glömde helt enkelt pedagogiken på jobbet.


Nu är jag hemma. Klockan är 22 och jag har med mig en gul jäkla lapp hem. Denna lapp säger att jag ska betala 400 kr för att jag pakerat lite för lång tid på en viss plats. Jag ska försöka se positivt på detta.


1. Med tanke på alla felparkeringar jag gjort har jag sparat ca 17 000 kr förra året.

2. Hade jag sett p-vakten, i mitt trötta tillstånd, hade jag sagt något jag fått ångra.

3. Jag har lärt mig en läxa. Förhopningsvis.

4. Kunde varit värre. Det finns p-böter på 800 kr.

5. Jag är såååå glad för att jag kan bidra till samhället .. igen. (suck)

6. Finns nog inget mer att säga.


 Nu ska jag fortsätta att rensa ut alla skor som ska ner i källaren. Jag tror nämligen att jag bestämt mig för att det är vår.


     








Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards