Alla inlägg den 1 april 2014

Av Paola Loderini - 1 april 2014 23:47



I går var världens sämsta dag!!! Lyssna på det här!


1. Försov mig. Kom inte försent till jobbet, men var tillräckligt sen att jag inte kunde se pigg och fräsch ut. Halvbra klädd utan något smink i fejset. Ringde Otto och skrek "Jag känner mig ful och pluffsig"..... Vet inte riktigt vad han svarade på det för jag lyssnade inte. Ringde Linda också, på lunchen, och gnällde över min fruktansvärda dag.


2. Hade nationella prov hela dagen, 8.00-15.00 Efter lunch trodde jag att jag var klar med mina grupper. Gick i korridoren och tyckte att "Jäklar va jag jobbat undan bra, jag har kört igenom alla grupp-prov redan". Ser sedan flertalet elever som tittar lite frågande på mig. ...."Ska vi in nu, Paola?". ...

Hm.... fattar ju direkt att jag inte alls är klar, utan helt enkelt inte fått listor på alla. Skitsur blev jag. I alla fall en stund.


3. Äter lunch. Häller en massa balsamvinäger på salladen. Får hela salladen i knät. En kollega tvättar min kritvita tröja i lärarrummet medan jag står och säger några väl valda ord, icke så rumsrena.


4. Tröjan får jag på mig, och lägger nyckelknippan i fickan. Går på toaletten och hela knippan hamnar givetvis i toaletten. Kanonbra. Så himla mysigt! Verkligen. En annan gång kissade jag på mitt skärp som satt fast på en kofta. Den gången var dock resten av dagen rätt okej, så jag tyckte inte så synd om mig då som jag gjorde igår.


5. Kopieringen strular och häftar inte mina grejer som jag knappat in. Allt blir en enda röra, och jag tänkte vara lite snäll mot min kollega och kopiera för henne också. Resultatet av detta blev att jag inte hann med min egen klass. Apparaten får sig en redig utskällning. Är dessutom sen till ett möte samtidigt som den strular.


6. Tror på allvar att jag har, mellan 15-17, tid till både rättning av nationella ämnesprov i matte och ett projektmöte med roliga kollegor. Åh, näää, det har jag inte för då var det APT-möte där cheferna berättar att de besparingar som vi förhoppningsvis skulle slippa.... de slipper vi inte alls. Nähä. Kommunpolitikerna kan flyga och fara tycker jag.

Under mötet får jag några sms från en riktigt söt kille... och jag blev lite glad och fick första leendet på hela dagen. Visade sig bara vara en förväxling mellan mig och hans pappa. Ingen romatik alls så långt ögat kunde se. Att Olle tyckte jag var snygg, som han säger varenda dag och faktiskt lyfter hela dagen en smula, hjälpte inte så mycket just denna gång. Kanske för att jag visste att jag såg ut som ett ras med fläckig tröja och jeans som inte satt uppe, för jag glömde skärpet. Dessutom somnade jag i slutet på mötet, med huvudet vilande mot min hand. Inte så smart att göra när jag satt på första raden samtidigt som cheferna höll låda om besparingar.


7. Meja har tagit hem sin lillebror efter skolan, och det är ju gulligt av henne att göra det när jag jobbar till 17 en dag i veckan. När jag kommer innanför dörren har Viggo blivit förbannad på Meja, för någonting, och då möblerat om hela vardagsrummet. Som han då snällt fick möblera tillbaka igen, givetvis. Samtidigt som hans mamma stirrar med ett mycket argt öga på honom.


8. Inom tiden mellan 17.45 och 20.00 hinner jag laga en middag och dessutom värma upp soppa från igår som stod i kylen för att Viggo skulle få något i magen snabbare än kvickt. Köra Viggo till fotbollen. Köra hem till barnens pappa för att hämta kvarglömda saker. Köra till Frölunda Torg för att fixa nytt simkort till Mejas telefon. Passade på att köpa en massa strumpor för hon förbrukar strumpor som en annan dricker vatten. Förutom jag då, som glömmer att dricka vatten. 15 par ska väl räcka en månad i alla fall. Köra hem och lämna Meja igen för att sedan hämta Viggo på träningen.


Jag är evigt tacksam att tisdagen försvann.




Av Paola Loderini - 1 april 2014 23:46




1 hackad vitlöksklyfta

1 msk brun farin

2 tsk färsk ingefära, riven

saft av 1 lime

2 msk soja, Kikkoman

chilipulver

1 msk olivolja


Ungefär såhär gjorde jag min marinad igår, till 3 kycklingfiléer. Marinerade över natten i kylskåp och två timmar i rumstemperatur innan jag stekte filéerna ca 6 min på varje sida. Innan du skär upp kycklingen i skivor ska den vila i folie en liten stund.


    Kan ju alltid använda en gratängform till sallad för att variera lite.










Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards