Alla inlägg den 6 april 2014

Av Paola Loderini - 6 april 2014 15:20



Efter att ha spenderat 4 hela dagar i mitt hem, för att min son ska i största möjliga mån bli frisk, så har jag haft en helsikes massa tid att röja ut hela mitt hem. Varenda väska, sko och skärp har nu provats med omsorg och jag har med blandade känslor enbart sparat de prylar som jag faktiskt kommer att använda.


När jag såg mina skor med nitar. .... så himla fina, grå mocka med en helsikes massa nitar, så visste jag att jag måste slänga dessa. Det är nämligen så att de fattas så många nitar på dom så att de går inte att använda. Jag frågade butikspersonalen på Karen Millen om de möjligtvis gick att skicka iväg dessa underbara skor på lagning, men tyvärr funkade inte detta. NK:s butik säljer dessutom inte skor längre och det skulle innebära att om detta kanske skulle funka skulle jag ta det med personalen i Stockholm. Fasen, tänkte jag, och ringde Panduro för att fråga vilken storlek på nitar dom har där. Inga som jag behövde givetvis. Ringde till Shock. Nitarnas heliga plats. Hittar du inga nitar här så är det kört. Det gjorde jag inte heller. Inga tillräckligt små. Nähä. Det är bara till att säga tack och adjö till dessa fantastiska skor och hoppas på att jag hittar en liknande någon gång. Men då! Då hände det något så coolt.....!!!! Jag hittade den tillhörande aftonväskan i min garderob. En väska jag använt en gång på en fest. Ingen väska jag tycker om, men troligen då tänka att väska och sko ska matcha. Helt glömt av denna äggformade, rätt fula väska. Full med exakt de nitarna jag behöver!! Så jag plockar bort nitar från en 2000 kr dyr väska i en timma. Tar fram superlim och klistrar på dessa på mina skor, som tog ytterligare två timmar. Nu är mina skor som nya och min väska sparar jag för att plocka av fler nitar om det behövs. Jag är så lycklig!


Hälsningar fröken Pyssel av Beryll



Av Paola Loderini - 6 april 2014 15:17

 

Av Paola Loderini - 6 april 2014 15:16

   LOVE YA!

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards