Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Paola Loderini - 11 maj 2014 23:22

 

Av Paola Loderini - 11 maj 2014 23:02



Så var det ju ändå så, att när jag och Otto spenderade ett dygn på Kårholmen, blir det ju ett jäkla snack överallt. Det är väl klart att det blir när två stycken människor som är singlar ska bo ihop.... men så glömde ju alla av att vi känt varandra i år och dar, och dessutom faktiskt spenderar nästan alla söndagskvällar i min soffa för att kolla på film. Både när mina barn är här och inte. Så det är rätt så intressant att vi var det största samtalsämnet på våra vänners förfest igår, och jag säger bara en sak. Jag älskar när ni pratar om mig. Jag vill gärna vara ett hett samtalsämne och fortsätt gärna:) Jag har ingen jag måste deklarera till så jag gör och säger nästan precis vad jag vill. Den friheten är rätt skön att ha när man känner att man vill spendera en solig helg på Kårholmen med en av sina manliga vänner. Jag kunde sagt: Jag bryr mig inte.... men det är ju inte sant. Jag bryr mig hur mycket som helst och jag älskar det!! Mitt liv blir mer dramatiskt, jag får fler minnen och till med detta som jag kan skriva här! :) Tackar jag för. :)) Borde spendera fler helger med Otto på Kårholmen. Då hamnar jag i centrum och får mitt bekräftelsebehov mättat. Känner mig rätt cool idag ska ni veta:)



Keep talking about me. I love it, and I love you all!







Av Paola Loderini - 11 maj 2014 22:05



Så himla bra helg! Bästa på länge!! Vi börjar med fredagen....


Ja och en kollega, Kathrine, hade ett litet uppdrag efter jobbet: "Kolla så att hotellet vi ska använda håller måttet". 20 personer har vi bokat in och vi skulle helt enkelt granska menyer och annat. Hon var något sen, så jag gick raka vägen fram till baren och framförde följande information: "Jag är en av projektledarna och jag har bokat ca 20 personer på det här hotellet vecka 21. Detta betyder att jag behöver se mig omkring om detta duger, samt få reducerat pris på allt i baren ikväll." Om nu bartendern hade sagt att det där med reducerat pris inte riktigt fungerade hade jag förmodligen hotat med att flytta alla 20 personer till ett annat hotell. Behövde jag inte göra eftersom jag och Kathrine fick 25 procent avdrag. Jag sa även att han troligen skulle få se oss springande där om lite över en vecka och han såg då väldigt mycket fram emot detta. Ja, vad ska jag säga? Det var service på högsta nivå :)


Jag träffade dessutom Pyttis och fick en ny vän, Hasse, som är så cool. Han är så cool att han inte har klippt sitt hår i Sverige på, jag vet inte... 8 år?? Detta innebär att han har besökt 36 länder under dessa 8 åren och dessutom har han köpt en kamel. En kamel som han dock fick sälja tillbaka, och förlora en slant på detta.... men han har verkligen köpt en kamel. Sök på "kamelresan" så får ni se själva. "Klippresan" kan ni också söka på. Vi hade väldigt trevligt i alla fall, och konstaterade att detta var så trevligt i den grad att vi struntade i vidare festligheter på stan.


Lördagen kom och jag ville åka till Kårholmen där Otto har ett fantastiskt hus precis vid vattnet. Strålande solsken, och med packade väskor väntade vi på färjan kl 10.40. När vi kom fram dukade Otto fram frukost ute och sedan la vi oss i var sin solstol. Lite brun blev jag... och glömde vända mig mig. Ryggen är vit...;). Där låg vi och tittade ut över havet. Jag fick liksom nypa mig i armen. Vindstilla, sol, tystnaden, några båtar som seglade förbi med jämna mellanrum..... Helt magiskt. Jag lagade givetvis min goda tomatsås. Otto hade handlat alla ingredienserna som jag bett om, för jag hade inte tid att handla efter jobbet i fredags. Annars blev jag uppassad som en prinsessa och nu funderar jag på att stjäla huset på Kårholmen när ingen ser.


Allt var perfekt... förutom att melodifestivalen var bedrövligt dålig och även om Sanna kom på tredje plats så tyckte jag att det var usla bidrag. Om dessa bidragen hade kvalat in.... hur lät då de övriga bidragen som inte kom med i tävlingen då? Otto sa att han hellre åt rakblad än att lyssna på låtarna en gång till. Kanske lite dramatisk, men det var verkligen så vi många gången funderade på om vi skulle skita i detta. Så tror man ju att om vi stänger av TV:n nu kanske de bästa bidragen kommer... men det var en önskan som inte slog in. Det var den sämsta mello-festivalen ever. Punkt slut. Grattis du skäggiga dam till vinsten, och hoppas det blir bättre bidrag nästa år.


På Kårholmen har jag även pluggat till min tenta jag har på torsdag. Jag säger "Det kommer gå åt helvete". Otto, som har förhört mig på så många frågor att jag mår illa säger "Du kan rätt mycket för att ha läst så lite". Så nu har jag valt att tro på det Otto säger och göra precis det jag är så bra på. Jag låtsas att jag kan och skapar mig en falsk självkänsla och ett falskt självförtroende kring detta, så klarar jag mig säkert.


   På Kårholmen





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards