Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Paola Loderini - 13 maj 2014 22:19

   ..... om jag klarar tentan.....

Av Paola Loderini - 13 maj 2014 21:32



Viggo skulle befinna sig i skolan redan klockan 7 på grund av heldagsutflykt till en forntidsby, så det var bara att masa sig upp innan tuppen började gala. Hurtig mamma packar ner pannkakor och diverse mumsiga saker till en glad och förväntansfull unge. Det bästa med utflykter är ju ändå matsäcken.


Vill tacka Magdalena som hämtade min son på skolan efter utflykten idag och körde honom hem. Stor puss och kram till dig! Du är en ängel! Alltid!!



   Viggo, en och en halv timmas träning i ösregn.

Stenhård träning dessutom. Det märks att killarna blir äldre.


 

Eftersom jag inte längre dejtar Mr Nikotin överhuvudtaget, utan tänker nu göra slut för all framtid.

.....och det har jag redan också gjort och lite stolt över detta.

Inte ens ringa honom när det är hög musik och bubbliga vätskor i glasen.

 Nu har jag lite svårt att låta bli dessa små sötsaker, men det får vara så en period.


 

När jag ligger i sängen kan jag se buketten jag fick :)

Fortfarande väldigt glad för den, och den var verkligen oväntad och överraskande.



Idag var jag ute i slingan och körde en PW. Jag tyckte jag var väldigt smart när jag letade fram mina exklusiva Nike Air Core Tex. Tänkte att dessa fantastiska löparskor ska ju hålla i regn och slask och idag ösregnade det ju, så då fick jag äntligen använda dom! Jag har troligen inte använt skorna mer än två gånger tidigare. Jag köpte dessa när jag var gift. Vi hade en hund och den skulle rastas oavsett väder.Ett hurtigt köp tyckte jag då, världens sämsta köp tycker jag nu. Jag var precis lika blöt i skon som jag var på resten av kroppen. Men jag var ute 1 timma och 20 minuter i slingan. I ösregn. Ville bara säga detta för att glänsa lite när ni andra låg i soffan. Köp inte svindyra löparskor med Gore Tex-funktion. Det funkar inte kan jag säga.


Nu är jag hemma. Barnen sover. Jag ska sätta mig och läsa in lite frågor till min tenta som jag förträngt. Den är på torsdag. Intressant är det denna gång. Mer intressant hade det varit om jag varit så påläst att jag faktiskt kunde säga att jag klarar den på torsdag. Det gör jag troligen inte. Inte som det ser ut nu.


Viktigt vetande:

Ryggraden hos en man i medelålderna består av 7 halskotor, 12 bröstkotor, 5 längdkotor, korsben och svansben.


De olika skelettbenen i bäckenet heter korsben, tarmben, blygdben och sittben.


Magsaft består av enzymer och saltsyra.


Urinledarens första utvidgade del är njurbäckenet.



GODNATT !


:)





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards