Alla inlägg den 17 maj 2014

Av Paola Loderini - 17 maj 2014 21:01



Innan jag och mina barn skulle lämna Göteborgsvarvet och mysiga Linnéstan efter en heldag ville vi ha med oss lite lördagsgodis och gick då in på "Sega Gubben" som är världens bästa godisbutik. I  alla fall Göteborgs bästa. Hursomhelst ville Viggo hellre köpa den där yoghurtglassen där du får ta smak på glassen själv i form av en mjukglassmaskin och därefter fylla din burk med diverse godisar, frukter, såser och Gud vet allt... Där stod han i alla fall och tyckte att han även behövde en kaka på toppen. Du kan nämligen toppa denna glass med Oreo-kakor, och de finns så högt upp att han inte nådde. Då tar jag ner en kaka till honom. Två små söta flickor står bredvid och de vill givetvis också ha en kaka i sin glass. De frågar sin pappa om de får en kaka, och jag har för mig att han säger nej, men jag håller redan på att ta ner två kakor till flickorna. Detta innebär ju att deras glassbägare blir ännu dyrare, eftersom det handlar om vikten när man köper detta. Tror det kostar 18 kr/hg.


- Jag är hemskt ledsen men jag råkade ge dina döttrar en kaka var.

(Jag vänder mig mot pappan och ler lite ursäktande)

- Det är helt okej, säger han.

(Han vänder sig mot mig)

- Glassen blir ju ändå lite godare med en kaka på toppen, säger jag.

(Jag ser rakt in i världens grönaste ögon, och jag tror att jag ska ramla baklänges).

- Ja, jag tror att den där kakan gör hela grejen. Kan ju inte bli bättre liksom, skrattar han tillbaka.

(Han har världens leende)


Han ställer sig i den ena kön. Jag i den andra. Jag ser att han inte bär en ring på fingret och sedan måste jag vända mig mot Viggo och prata om något typ "vad-som-helst" för han stirrar på mig och jag som vanligtvis är himla säker i såna här situationer kunde inte hålla kvar blicken alls. Sedan gick vi ut ur butiken samtidigt. Han stannar och bara ler, precis som han ville säga något. Jag är så feg så jag tittar givetvis inte på honom eller ens ler tillbaka, utan börjar prata med Elton istället (Stinas och Jockes son). Han kommer in med kompsiar och ska handla. Jag har inget vettigt att säga till dessa pojkar alls, men talar i alla fall om att vi ska hem och vi ses kanske i morgon. Jag ser då att denna pappa med de gröna ögonen sätter sig vid ett bord på utsidan och äter sin glass med flickorna och tittar åt mitt håll. Det hade varit så jäkla coolt om jag satt mig där med Viggo och ätit den där svindyra förbannade yoghurtglassen som just idag var toppad med en kaka. Jag hade varit så himla häftig. Så cool tjej som vågar sånt. Men nä, det gjorde inte fröken Paola, utan hon gick till sin bil istället. Möjligt att han tittade när jag gick... men det får jag inte veta, för jag var till och med så feg att jag inte ens vände mig om! Jag är en tönt! Vad hade jag att förlora liksom???!!!





Av Paola Loderini - 17 maj 2014 20:57

    För sommarkänslan behövs ett solpuder.

ca 130 kr

Prisvärt och väldigt bra. Finns i flera toner.

Av Paola Loderini - 17 maj 2014 20:35



Dagen då över 60 tusen människor tar på sig sina löparskor och ställer sig på startlinjen för att springa 21 kilometer runt vår vackra stad. Jag blir imponerad varje år. Vilka kämpar. Så duktiga, och så fokuserade.


Önskar att fler män springer i bar överkropp. Önskar också att jag inte få se en jättetränad kille i tangakalsonger och stålmannen-mantel igen. Det var lite förmycket. Däremot så sprang det förbi en man i svarta shorts och bar överkropp. Lite solbränd och sex snygga rutor på magen. Då vände vi på oss allihop. :). Vi applåderade extra mycket för honom.


Vår tradition är att vara hos Stina och Jocke med alla barnen och då innebär detta grillning och mys på deras innergård vid Övre Husargaran. Vi har någorlunda koll på vännernas starttider och går då ut på gatan och försöker hitta dessa vid olika tidpunkter. Godisaffär och glassbar ligger en meter därifrån samt så är det ett liveband som spelar över gatan, så det blir lite AW-känsla. Det är jättemysigt! Efter att de hurtiga sprungit förbi oss samlades vi på gräsmattan igen och då är det lite fotboll och annat. Vilket fantastiskt väder vi haft idag! Stina gjorde dessutom en god gärning och räddade en avsvimmad man till sjukstugan.


Jag tog en snabb tripp till Slottskogen för att krama Liza och hennes familj. Träffade en massa andra gosiga människor såsom Jonas med familj, Janne, en annan Janne, Hasse, Pyttis och några andra. Det var inga konstigheter att ta sig dit, för då var det springande folket inte så tätt. När jag sedan skulle tillbaka däremot, visste jag inte hur jag skulle ta mig igenom. Det var bara att börja springa. Jag fick liksom backa 50 meter och hoppa in i loppet. Hamnade precis bredvid Super Mario. Jag hann inte prata så mycket med honom för jag var tvungen att försöka hamna lite på höger sida för att kunna hoppa ur loppet. Det funkade jättebra, så nu kan man väl ändå säga att jag sprungit Göteborgsvarvet? En del av det i alla fall;).


Min bil blev ju inlåst, och parkeringskostnad för denna blev ju 30 kroner i timmen och den stod där mellan 11 och 19.30 Ja, det var väl inte så himla trevligt att betala den summan. När jag sedan kollade hur fullt det var på spårvagnar och bussar som hämtade alla svettiga slutkörda männsikor som sprungit kan jag tycka att dyra parkeringskostnader faktiskt var värt det.


Ett stort tack till Stina och Jocke som varje år välkomnar alla och har gjort "varvet" till en tradition.

 



Av Paola Loderini - 17 maj 2014 00:53



Har sett halva filmen nu.... Sicken film! Love it.


Fortsättning följer hos Linda.....


Tack för en trevlig kväll!


 





Av Paola Loderini - 17 maj 2014 00:45

   I´m not feeling well today.

Av Paola Loderini - 17 maj 2014 00:24



Hysteriskt är det. Kan ju inte säga annat.


Onsdag natt sitter jag uppe hela natten och trycker in Anatomi i min hjärna. Läser, antecknar, läser, antecknar.... bäljar i mig kaffe och antecknar lite till. Kan inte sova alls när jag väl lägger mig. Tankarna just då: "Jag har klarat utbildningen hittills genom att råplugga precis innan tentan, men detta är ju löjligt. Detta kommer att gå åt helsike. Detta klarar jag aldrig.".... Måste sov, måste sova.


Torsdag. Klockan hinner inte ringa. Jag är uppe innan den ringer för att jag är något stressad över denna dag som blev precis såhär.



1. Jobbar som vanligt, men har ovanligt många lektioner på torsdagar.

2. Klämmer in presentinslagning kl 9.30 Till projekt-gästerna som kommer på måndag.

3. Skyndar mig hem för att hämta barn, laga middag.

4. Skyndar mig tillbaka till jobbet för att delta på ett möte för nya elever.

5. Åker direkt till Anna. Landar där kl 19. Ska skriva en tenta kl 20.00

6. Fattar att alla viktiga anteckningar ligger hemma och får åka hem igen.

7. Är tillbaka hos Anna kl 19.30 och börjar logga in till tentan.

8. Klockan 19.45 har jag ätit upp Martins choklad. (Exklusiv choklad)

9. Ber om ursäkt men skyller på Anna som springer runt i köket hysteriskt nervös.

10. Vi klickar kl 20.00 Ser att vi har exakt 36 minuter på oss att svara på 50 frågor.

11. Klockan 20.15 har jag svarat på frågorna och fick 93,7 procent rätt.

12. Anna fick 97 prosent rätt och gnäller för att hon fick ett fel eller två.

13. Åker hem till barnen och pussar dom. Är lättad och lycklig.

14. Får feber och jäkligt ont i halsen.

15. Mår inte något vidare bra, men tycker att jag är cool som fixar det mesta.


På fredag gör jag det sista i Karlstad. Sedan har jag fyra ämnen till som jag kan klämma in på mitt CV. Grattis till mig! :) Grattis till Anna också som jag haft så jäkla kul med.



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards