Alla inlägg den 3 juli 2014

Av Paola Loderini - 3 juli 2014 23:39



 

 

Äter frukost med min vän Ramona.

Eller rättare sagt eldsjälen, mamman och barnskötaren

som är på förstasidan i GP, med söta Maja.

   Mitt fantastiska hår! Love it!


 

Hittat en ny app med fantastiska effekter.


 

Mysigaste bilden, där vill jag vara.


 

Veckans selfie


 

Veckans bästa köp! Fukt till läpparna med pigment!

Köp hos Åsa på HÅRSPA


 

Resultatet



  


Veckans upplevelse!

MALEFICENT


Se den om du inte redan gjort det!

          


    









Av Paola Loderini - 3 juli 2014 22:52


Vecka 27 år 2014 heter nu "Veckan då jag lyfte mitt arsle ur soffan och tog tag i uppskjutna ärenden".

1.

Plockat fram klänningen ur garderoben med trasigt axelband och förflyttat denna till Betjänten på Frölunda torg. För tredje gången går detta axelband sönder, klänningen är en av mina favoriter, och den bara hänger där och stirrar på mig. Med tanke på att jag nu skulle laga den för tredje gången och den vid inköp var rätt dyr, så blir jag lite grinig. Inköpt 2010 och använd 4 gånger! Förklarar detta problem på Betjänten. Klänningen är för tung för att bäras av en lite "klickis" av plast. En jäkla massa tyg och volanger. Kvinnan förstår, mäter mig och syr helt enkelt fast axelbanden på 10 minuter till en kostnad av 145 kr. Lätt att vara efterklok.


2.

Så har vi den årliga kontrollen. Den där tiden jag gärna skjuter upp, men ändå varit så duktig att jag tvingat min tandläkare att kalla mig varje år. Jag får då ett privat vykort först. Handskrivet med riktigt frimärke och allt. "Välkommen Paola! Det är dags för undersökning" längst ner står det "Ring och boka en tid som passar". Saken är ju den att det gör jag ju aldrig. Då ringer min telefon, två veckor efter att det vackra vykortet anlänt, där Cissi (tandsköterskan) undrar hur stressad jag är och när jag kan tänka mig att dyka upp. Nu har jag varit där och jag känner mig så ren! Lovar återigen dyrt och heligt att inte glömma varken tandtråd eller bettskena. Jag har gått till tandläkaren varje år de senaste 15 åren. Jag har världens bästa tandläkare också, så det kan ju ha med det att göra. Solvieg Adrian, privat. Bara att sitta i väntrummet är helt fantastiskt. Känns som att komma hem till någon man känner.


3.

Fixa frissan har jag gjort! Äntligen! Klyvna slitna toppar har fallit från mitt huvud. Håret är inte lika långt, och dessutom förgyller tre olika fräscha färger mitt svall. Fantastiskt! Är så nöjd och så glad! Bästa frisörerna Åsa och Carro finns på HÅRSPA.


4.

Tvättat min bil, och då också plockat ut ett helt hem ifrån baklyckan. Har ingen aning om varför jag kör runt med allt möjligt i bilen. Min bil fungerar som avlastningsplats, restaurang och sopstation. En bil med möjligheter helt enkelt. Nu är den städad och ren. Både invändigt och utvändigt. Lite roligare att köra bil nu! Jag har dessutom hittat saker jag inte sett sedan februari.


5.

I morgon ska jag hämta ett projekt, ett skåp, som jag ska dona med. Ska bli ett klädskåp till Meja. Jag tror det blir grönt. Känner att jag vill skapa något grönt med knoppar i silver eller mässing. Jag älskar Blocket! Jag älskar även Jocke Olsson! Han kommer nämligen att få vara med och hämta mitt projekt. Först hade jag ett projekt, och sen sket det sig, men nu så! Nu har jag ett projekt igen! Här vänder det från dag till dag! Är fortfarande ute efter ett runt köksbord. Ett mastigt! Ett rejält! Om ni ser något så kontakta mig!


 






 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards